Domov Novinky Orange opäť zdražuje, už druhýkrát za tento rok

Orange opäť zdražuje, už druhýkrát za tento rok

Zdielať

Operátor tvrdí, že nové ceny zavádzajú z dôvodu inflácie, rast cien energií a celkový nárast prevádzkových nákladov.

Presnejšie, druhé zdraženie v tomto roku, ktoré sa dotýka fyzických osôb. Mimo dvoch zdražovaní pre občanov raz zdražil operátor aj ceny pre firmy, za tento rok teda ide až o neuveriteľné tretie zvyšovanie a navyšovanie cien služieb! Zmeny prichádzajú aj pri Nonstop dátových balíkoch, ktoré ruší a nahrádza ich novými. Operátor sa tiež inšpiroval sa u konkurencie a prináša po novom aj tzv. digitálnu odmenu 1 euro mesačne pre zákazníkov využívajúcich elektronickú faktúru a digitálny spôsob platby. Pri zmenách poskytovateľ komunikuje tiež viac voľných dát vo vybraných mobilných Go Safe paušáloch a vyššie rýchlosti po ich prečerpaní, novinkou je spoplatnenie všetkých volaní do EÚ mimo Slovenska (to znamená, že volanie napríklad na mobilné čísla do Českej republiky budú spoplatňované nad rámec voľných minút, pri všetkých paušáloch). Zvýšenie cien sa týka aj fixných cien v programoch Home Safe Fiber a Fiber Partner, kde poskytovateľ zvyšuje prenosové rýchlosti, drahšie sú aj balíky TV. Orange od 18. augusta 2022 upraví ceny väčšiny mobilných paušálov, programov fixného internetu a televízie a to o 1 až 3 eurá mesačne.

Operátor od dnešného dňa ukončuje predaj Nonstop dátových balíkov ako doplnkovej platenej služby, pričom od 18.8. túto platenú doplnkovú službu nahradí novými dátovými balíkmi. Zároveň, Nonstop dátové balíky, ktoré sú automatickou súčasťou Go Safe paušálov, budú od rovnakého dátumu (18.8.) zrušené. Zrušenie tematických balíkov prichádza po rozhodnutí európskych regulačných orgánov, keďže nie sú v súlade s princípmi sieťovej neutrality v EÚ. Preto už nebudú súčasťou vybraných paušálov a ani dostupné ako platená doplnková služba pre nových zákazníkov. Existujúcim zákazníkom, ktorí využívali niektorý z balíkov ako platenú doplnkovú službu, nahradí operátor balík z nových dátových balíkov za nezmenenú cenu. Výhodou nových dátových balíkov je, že dáta v nich obsiahnuté môže zákazník použiť na surfovanie kdekoľvek a nielen na stanovený účel ako doteraz.

Nové dátové balíky slúžia ako náhrada doterajších Nonstop dátových balíkov pre existujúcich zákazníkov, nie sú určené na nové aktivácie pre nových zákazníkov. Firma uvádza aj možnosť, ako si výdavky za služby každý mesiac znížiť, a to vo forme tzv. Digitálnej odmeny. Za aktiváciu a používanie elektronickej faktúry spolu s pravidelnou digitálnou platbou odmení firma zákazníka každý mesiac sumou 1 euro, o ktoré mu zníži mesačný poplatok za paušál (ak teda v súvislosti s aktuálnym zdražovaním je cena vyššia o 3 eurá oproti predchádzajúcej cene, zákazník zaplatí o 2 eurá viac ako doteraz). Digitálnou platbou sa rozumie automatická alebo jednorazová platba platobnou kartou cez internet (v Zákazníckej zóne, resp. v aplikácii) alebo na predajnom mieste, platba inkasom a platba bankovým prevodom. Cena mobilných paušálov Go Safe sa od 18. augusta 2022 zvýši o 2 až 3 eurá.

V paušáloch s nonstop volaniami budú po novom volania zo SR do EÚ (Zóna 1) spoplatnené sumou 0,03 eura za minútu. V najnižších paušáloch, ktoré neobsahujú nekonečné volania v rámci Slovenska, sa cena hovoru mení z 10 centov na 12 centov za minútu. Upravené paušály Go Safe už nebudú obsahovať Nonstop dátové balíky. Operátor má pre zákazníka aj tu niekoľko zaujímavých noviniek: Go Safe paušály po novom ponúknu vyšší objem voľných dát a niektoré z paušálov aj vyššie rýchlosti po ich prečerpaní. Napríklad obľúbený paušál Go Safe Extra bude namiesto doterajších 15GB obsahovať 18GB voľných dát a prenosová rýchlosť po ich prečerpaní sa zvýši zo 128 kbps na 1 Mbps. Či to ale zákazníkov uspokojí pri neustále rastúcich cenách je otázne. Všetky paušály naďalej obsahujú možnosť bezplatne si aktivovať a využívať službu Online ochrana, ktorá ochráni zákazníka a jeho zariadenie pred kybernetickými nástrahami internetu bez toho, aby si do telefónu musel čokoľvek inštalovať.

Novinkou je tiež, že paušál Go Yoxo mení názov na Go Safe Yoxo – jeho cenníková cena sa zvýši o dve eurá (s Digitálnou odmenou o euro), avšak ponúkne viac než trojnásobok voľných dát ako doteraz (17GB namiesto 5GB) a poskytovateľ do neho pridal aj neobmedzené pripojenie po ich prečerpaní, a to rýchlosťou 128 kbps. Zákazník s Go Safe Yoxo si po novom bude môcť k paušálu bezplatne aktivovať aj službu Online ochrana. Z ponuky paušálov vypadáva paušál Go Safe Data Premium, pričom jeho zákazníci budú automaticky premigrovaní na paušál Go Safe Extra. Zákazníci s paušálom Go Safe Extra za rovnakú cenu okrem štedrého dátového objemu automaticky získajú aj neobmedzené volania v rámci SR.

Cena programov pevného internetu Home Safe Fiber aj Fiber Partner a Home Safe aDSL sa od 18. augusta zvyšuje o dve eurá, cena programov Home Safe vDSL o jedno euro mesačne. Avšak vďaka Digitálnej odmene si zákazník môže túto cenu znížiť o euro mesačne a rozdiel v cene oproti súčasnosti tak bude minimálny alebo žiadny. Operátor vo vybraných programoch pevného optického pripojenia zvýšil prístupové rýchlosti sťahovania aj odosielania dát. Napríklad rýchlosť s obľúbeným programom Home Safe Fiber Optimal sa zvýši zo súčasných 400/80 Mbps na 500/100 Mbps a v rámci balíka Love bude ponúkať rýchlosť 850/200 Mbps. Ku všetkým programom pevného internetu je možné naďalej bezplatne si aktivovať službu Online ochrana. Cena fixného LTE pripojenia, teda programov Home Safe 4G, sa zvyšuje o dve eurá mesačne, rovnako však s možnosťou znížiť si cenu o euro vďaka Digitálnej odmene.

Zmeny sa nevyhli ani cenníku televíznych služieb, cena všetkých programov Orange TV sa od 18. augusta zvýši o 1,10 eura – avšak na programy tieto sa Digitálna odmena nevzťahuje. Druhé zdražovanie cien v rámci jedného roka po náročnej dvojročnej korone iste nikoho nepoteší. Je otázne, nakoľko je navýšenie cien nutné, alebo či poskytovateľ v prvom rade sleduje svoje zisky. Rozhodnutie je na zákazníkovi. Ako pri každej podstatnej zmene aj tu platí, že aj pri aktuálnej viazanosti možno odstúpiť od zmluvy bez zmluvnej pokuty a to do 30 dní od oznámenia zmien v prípade, ak s nimi zákazník nesúhlasí. Porovnanie aktuálnych a budúcich zmien nájde zákazník na webe operátora.