Funkcia sa má objaviť v chatoch, súkromných aj skupinových.
S blížiacim sa americkým sviatkom Dňa vďakyvzdania, Instagram predstavil novinky ohľadom zdieľania polohy a možnosti zresetovať algoritmus odporúčaní. Po novom umožní v súkromných správach aj v skupinových chatoch (DM) zdieľať svoju aktuálnu polohu. Informácia o lokácii sa zobrazí len v konkrétnom chate a po hodine od zobrazenia informácia zmizne.
Odosielateľovi sa zobrazí malá mapa, ktorá ukáže jeho aktuálnu polohu a modré tlačidlo na zdieľanie polohy odošle snímku mapy s lokáciou vedľa profilovej ikonky používateľa v chate. Ostatným sa mapa zobrazí po stlačení dedikovaného tlačidla. V prípade že ľubovoľný člen chatu zdieľa svoju lokalitu, na vrchu sa zobrazí indikátor.
Instagram zdôraznil že používateľ môže prestať zdieľať svoju lokalitu kedykoľvek a ostatní účastníci chatu nemôžu lokalitu preposlať do iného chatu. O riziku zneužitia formou spravenia screenshotu spoločnosť neinformovala. Táto nová funkcia je postupne uvoľňovaná od 26. novembra, dostupná je zatiaľ len vo vybraných krajinách. Novinka však vyvolala obavy o ochranu súkromia vzhľadom k povesti platformy.
Vynorili sa otázky ohľadom toho, či sociálna sieť nezíska informácie o reálnej polohe svojich používateľov, tak ako to robí cez GPS metadáta v mobilnej galérii a vo fotografiách zdieľaných na sieti. Informácie o polohe by mohli slúžiť na účinnejšiu cielenú reklamu, vylepšenie algoritmu odporúčaní aby bol „viac osobný“ a taktiež by údaje mohli byť predané tretím stranám. Instagram taktiež do chatov pridáva funkciu Nicknames (prezývky).
Používatelia si budú môcť zvoliť unikátne meno v chate, pre seba aj kamarátov. Spoločnosť zdôrazňuje, že používateľ si môže určiť, kto si môže preňho vytvoriť prezývku. Štandardne je to povolené pre ľudí, ktorých dotyčný sleduje, ponúka sa však zopár ďalších možností. Tieto prezývky sa zobrazia len v konkrétnom chate a nikde inde. V internetovej komunikácii sú okrem smajlíkov populárne aj tzv. stickers (nálepky).
Sociálna sieť pridáva 17 balíkov s celkovým počtom približne 300 nových nálepiek. Tieto aktualizácie prichádzajú šesť dní po tom, ako firma diskutovala o možnosti používateľsky zresetovať odporúčací algoritmus pre taby, reelska a „feed“, čo by umožňovalo akýsi čerstvý začiatok. Funkcia je zatiaľ v testovacej fáze. Meta zdieľala, že funkcia je hlavne pre mladých ľudí, teenagerov. Preferencie mladých ľudí sa zvyknú meniť, a spoločnosť im chce dať nový pohľad na Instagram.