Umelá inteligencia má pomôcť s nákupnými rozhodnutiami.
Google pracuje na novej funkcii, ktorá sľubuje pomoc pri nakupovaní. Novinku si všimol používateľ Leopeva64 na sociálnej sieti X (Twitter), ktorý tvrdí že desktopová verzia Chromu by mohla priniesť funkciu „Store Reviews“, ktorá zosumarizuje recenzie z populárnych hodnotiacich webov ako Trust Pilot, ScamAdvisor a iných.
Funkcia by mala fungovať cez tlačidlo na zobrazenie informácii o stránke, ktoré pridá funkciu „Store Reviews“. Momentálne sú tam možnosti pre nastavenia oprávnení stránky a iné súvisiace voľby. Kliknutím naň sa údajne otvorí krátka informácia o recenzii spolu s obvyklým vysvetlením Googlu, že je poháňaná umelou inteligenciou.
Nakoľko funkcia je v ranom štádiu vývoja, na zverejnenom snímku obrazovky ešte nie je vygenerovaný text v hodnotení, len krátky popis informujúci o budúcom umiestnení textu generovanom AI. Spoločnosť má vyvíjať aj postranný panel, ktorý zobrazí všetky klasické hodnotenia pre danú stránku. Vývojári začali AI-fikovať prehliadač začiatkom tohto roka so spustením experimentálnych funkcií.
Jednou z nich je nástroj na vytváranie vlastných dizajnových tém pre Chrome a funkcia na automatické zoraďovanie tabov, ktorá má zoskupiť taby s podobným obsahom. Druhá menovaná funkcia je už štandardne v Chrome pre desktop a Android. Medzi ďalšie funkcie umelej inteligencie patrí „Help me write“. Používatelia môžu túto funkciu využiť v akomkoľvek textovom poli pri používaní prehliadača prostredníctvom služby Google Workspace.
Funkcia využíva kontext stránky, na ktorej sa používateľ nachádza, aby mu pomohla vytvoriť časť textu spolu s pridaným popisom. Firma údajne pracuje aj na ďalšom posilnení umelej inteligencie prehliadača Chrome pomocou nového agenta. V jednej správe sa uvádza, že Google vytvára agenta AI s názvom „Jarvis“, ktorý môže umožniť automatické úlohy v prehliadači Chrome.
Jarvis údajne funguje tak, že robí snímky obrazovky toho, čo robí používateľ, aby mohol „interpretovať“ ďalší najlepší postup a vykonať ho za používateľa. Pridávanie rôznych AI zlepšení do softvérov akým je aj internetový prehliadač však budí kontroverzie. Je veľmi otázne, ako spoľahlivý bude sumarizátor hodnotení obchodov a produktov, zvlášť ak je od spoločnosti s povesťou reklamnej agentúry, ktorá prevádzkuje vlastnú reklamnú platformu.
Funkcia na automatické zoskupovanie tabov môže byť príťažou pre ľudí, ktorí si svoje taby vedia usporiadať sami a umelá inteligencia im môže všetko akurát rozhádzať. Funkcie na čítanie textu cez AI sú tiež kritizované, kritici sa obávajú že používatelia si zvyknú namiesto originálneho textu (ktorý však môže byť tiež vytvorený s pomocou AI) čítať zosumarizované texty, ktoré môžu veľmi ľahko zmeniť kontext originálnej správy.