Reklamy sú ústrednou súčasťou podnikania spoločnosti Google.
A tiež v mnohých prípadoch aj spôsobom, akým sú jej produkty poskytované bezplatne. To sa týka aj služby Gmail, ktorá začína zobrazovať viac reklám pre mnohých ľudí. Riešením, ktoré odporúčame aj s ohľadom na súkromie je prejsť na end-to-end šifrovanú platformu ProtonMail švajčiarskej firmy, ktoré v redakcii už dlhodobo používame. Najväčšia šifrovaná e-mailová služba na svete a populárna aplikácia prešla minulý rok v máji výraznými zmenami, keď zmenila názov na Proton. V rámci tohto rebrandingu spoločnosť spája mail so svojimi ďalšími službami VPN, Calendar a Drive. Aj keď v službe nedochádza k výraznejším inováciám, táto integrácia bude prvým ekosystémom na svete, ktorý sa zaoberá ochranou súkromia v predvolenom nastavení. Toto riešenie je vhodné pre používateľov, ktorým ide v prvom rade o bezpečnosť svojich emailov a ochranu osobných údajov bez špehovania a kvantom reklám.
TIP: Zaregistrujte si ProtonMail účet a skúste si napríklad na pol roka prémium účet (Mail Plus)
Gmail zobrazuje reklamy už roky a spoločnosť Google priniesla reklamy do mobilných aplikácií pred desiatimi rokmi a odvtedy pokračujú, pričom sa z času na čas vyvíjajú s novými umiestneniami a zobrazeniami. V posledných dňoch sa však zdá, že spoločnosť zvýšila počet reklám zobrazovaných v službe Gmail, a to na mobilných zariadeniach aj na webe. Počnúc mobilnými zariadeniami sme si všimli, že firma teraz zobrazuje reklamy v rámci filtra „Aktualizácie“ v doručenej pošte. Tento automatický filter je určený na zachytávanie e-mailov týkajúcich sa objednávok, vybraných propagačných akcií, výpisov z účtu a ďalších. Je to asi najužitočnejší filter z troch predvolených možností (ďalšie sú „Akcie“ a „Sociálne siete“), ale dlho bol aj jediný bez reklám. Teraz začína zobrazovať dve reklamy v hornej časti karty „Aktualizácie“, rovnako ako na ostatných kartách. Okrem toho sa tiež zdá, že začína miešať svoje reklamy na ploche v celom zozname e-mailov na kartách – nezobrazujú sa aspoň v hlavnej schránke. Desiatky správ na Twitteri ukazujú túto zmenu len za posledné dva dni, hoci sa nám ju nepodarilo zreplikovať vo vlastnej schránke. Niektorí používatelia tiež hlásia, že namiesto dvoch reklám, ktoré by Google zvyčajne zobrazoval, sa vo všeobecnosti zobrazuje viac reklám.
TIP: Nikdy nevidím reklamy v službe Gmail. Prejdite do časti Nastavenia/Nálepky/Kategórie a skryte ich. Vypnite aj inteligentné funkcie. Zobrazujú sa len reklamy v Kategóriách. V našom dlhodobom používaní služby toto riešenie funguje dlhodobo.
Zdá sa, že neexistuje žiadne nové nastavenie na zmenu umiestnenia reklám v zoznamoch doručenej pošty, a nie je ani jasné, či ide o zmenu, ktorú Google zavádza pre všetkých používateľov. V každom prípade sa však zdá, že prevažná časť názorov je v súvislosti s touto zmenou negatívna – čo je plne pochopiteľné. Vo vyhlásení spoločnosť tvrdí, že nikdy nepredáva údaje ani nepoužíva údaje zo služby Gmail na reklamy a že reklamy nie sú povolené pre účty Workspace, ale uvádza, že s týmito novými umiestneniami a formátmi „experimentuje“. Vo vyhlásené ďalej uvádza: „Stále experimentujeme s formátmi a pracujeme na spôsoboch, ako pomôcť ľuďom objavovať nové podniky a nadväzovať s nimi kontakty. Na karte Propagácie sa zobrazujú propagačné e-maily od podnikov, ktoré ľudia odoberajú, ako aj ponuky a ponuky od spoločností, ktoré by sa ľuďom mohli páčiť. V minulom roku sme na karte Propagácie zaviedli priebežné reklamy v mobilných zariadeniach a v minulom mesiaci sme ich rozšírili aj na počítače.“