Domov Novinky Aké sú najnavštevovanejšie destinácie na svete?

Aké sú najnavštevovanejšie destinácie na svete?

Zdielať

Mastercard uvádza zaujímavé šťatistiky o tom, ako ľudia cestujú do zahraničia. Výsledky vychádzajú z desaťročnej anaýlzy. Na vrchole dnes zverejneného rebríčka najnavštevovanejších miest sveta Mastercard Global Destination Cities Index sa opäť umiestil Bangkok.

Tento rebríček predstavuje viac než len poradie 132 miest sveta, kam sa dnes a v budúcnosti chystá najviac ľudí. Údaje o počtoch návštevníkov a ich výdvkoch v roku 2016 totiž prinášajú nie len podrobnú analýzu, ale taktiež predpoveď objemov rastu za rok 2017, informácie o destináciách s najrýchlejším rastom počtu návštevníkov i hlbšie pochopenie motívov na cestovanie a utrácanie po celom svete.

10 najnavštevovanejších miest sveta

Počty návštevníkov, ktorí sa v danom meste zdržali aspoň jednu noc, v roku 2016 vzrástli. Odhady na rok 2017 zostávajú optimistické, s výnimkou New Yorku. Najväčší nárast počtu návštevníkov sa očakáva v prípade Tokia.

Reálna hodnota HDP sa celosvetovo od roku 2009 zvýšila o 21,8%. Za rovnakú dobu útrata prespávajúcich zahraničných návštevníkov vzrástla o 41,1%. Od roku 2009 vykázala viac ako polovica navštevovaných miest nárast výdavkov zo strany návštevníkov na úrovni porovnateľnej alebo presahujúcej rast HDP. Tieto turistami vyhľadávané mestá sú tak v pozícii stať sa hnacou silou hospodárskeho rastu svojich krajín

Vyhľadávané mesta zajtrajška

S nárastom o 55,2% od roku 2009 prekonal rast počtu prespávajúcich zahraničných návštevníkov rast HDP vo všetkých 132 sledovaných mestách. Rozdiely medzi desiatimi najnavštevovanejšími mestami sveta a desiatimi mestami s najrýchlejšie rastúcim počtom návštevníkov poukazujú na skutočnosť, že budúcich lídrov rebríčka najnavštevovanejších miest je potrebné hľadať v oblasti Ázie a Tichomoria a na Blízkom východe.

Zistenia k účelu cesty a výdavkom v mieste pobytu

Väčšina návštevníkov dvadsiatich najnavštevovanejších miest cestuje za odpočinkom a zábavou, s výnimkou Šanghaja, kam takmer polovica (48,4%) návštevníkov prichádza pracovne. Oproti tomu je Kuala Lumpur mestom s najvyšším podielom (92,2%) návštevníkov na dovolenke.

Štúdie spoločnosti Mastercard taktiež uvádzajú údaje pre jednotlivé kategórie výdavkov, ktoré dokresľujú, ako návštevníci v dvadsiatich najnavštevovanejších mestách utrácajú:

  • Výdavky za stravovanie tvoria najvyšší podiel celkovej útraty v Soule (47,0%), Istanbule (33,6%) a Prahe (29,3%).
  • Za nákupy návštevníci utrácajú najviac v Londýne (46,7%), Osake (43,4%) a Tokiu (43,1%).
  • Ubytovanie tvorí najväčšie časti výdavkov v Paríži (44,8%), Miláne (40,4%) a Ríme (40,4%).
  • Vďaka prepracovaným systémom mestskej dopravy pripadá na prepravu najmenší podiel výdavkov v Londýne (4,3%), Singapure (4,6%) a Hongkongu (4,6%).