Americké tajné služby, najmä potom FBI a NSA, majú často prístup k informáciám, ktoré sú ďaleko za hranicami nášho súkromia. Ponovom však magazín Forbes prišiel s informáciou, že sa táto skutočnosť týka aj chytrých áut.
Systémy na navigovanie a hlasové zadávanie sú v autách snáď všetkých značiek už viac ako 15 rokov. To však teoreticky umožňuje zneužitie informácií práve niektorej z tretích strán, kedy je vďaka týmto technológiám možné takmer v reálnom čase zamerať presnú polohu a zvukový odposluch zo zariadenia.
V minulosti to síce pomohlo niekoľkých dolapením drogových dílerov a ďalších ľudí, ktorí konali za hranicami zákona, avšak ak tu naozaj platí, že si polícia alebo FBI požiada o prístup k týmto informáciám výrobcu auta, máme sa čoho obávať.
V jednom prípade z roku 2007 sa podarilo dolapiť drogového dílera, ktorý vo svojom aute omylom stlačil tlačidlo pomôcť, keď sa s autom spojil operátor, ktorý mal prístup k odpočúvaniu a polohe auta. Vodič však po chvíli absolvoval telefonát, v ktorom dohováral práve obchod s drogami. Operátor túto skutočnosť ihneď postúpil polícii, ktorá ho následne vďaka zameraniu polohy auta dopadla.
Automobilky sa však bránia, že nijako neuchovávajú ani nevyužívajú dát z palubných systémov áut. Rokovania je však trochu zložitejšie, pokiaľ o takéto informácie požiada tajná služba alebo polícia, keď sa práve výrobcovia automobilov boja, že by mohli byť obvinení z marenia vyšetrovania.
Pravý opak však dokázal Apple, ktorý aj napriek vyšetrovanie nebezpečného človeka, ktorý zabil 14 ľudí, neumožnil vyšetrovateľom prístup do iPhonu páchateľa a napriek tomu nebol žiadnym spôsobom postihnutý.
Zdroj: Forbes