Domov Novinky Pri tvorbe webu spojte príťažlivý dizajn a kvalitný obsah

Pri tvorbe webu spojte príťažlivý dizajn a kvalitný obsah

Zdielať

Sledovať trendy pri tvorbe web stránky sa oplatí, pretože tie sú každý nový rok trochu iné. Čo však je pravidlom už dlhé roky pre úspešné web stránky, je spojenie príťažlivého dizajnu a kvalitného obsahu. Hovorí sa síce, že pekný dizajn webu zaujíma iba dvoch ľudí – jeho majiteľa a grafika, ktorý ho robil, lebo ostatných zaujíma iba obsah. Nie je to však celkom tak.

biznis-plan

Obsah je dôležitejší, ale dizajn má tiež silu

Samozrejme, že obsah je dôležitejší ako dizajn, ale prečo trápiť ľudí s estetickým cítením na stránke, ktorá je nepríťažlivá? Síce tam nájdu to, čo hľadali, ale čo najrýchlejšie odtiaľ odídu. Aj keď sú niektorí návštevníci slepí voči zlému dizajnu, nemali by ste trápiť tých, ktorí touto slepotou netrpia. To, že prvý dojem je veľmi dôležitý, je pravda. Keď na nás niekto pôsobí príjemne alebo sa nám páči, sme voči nemu ústretovejší a sme naklonení k nemu pristupovať lepšie ako k tým, ktorí sú nám nesympatický. Toto je hlavný dôvod, prečo by ste pri tvorbe vašej internetovej stránky mali myslieť aj na dizajn.

Prečo je dôležité spojiť dizajn s obsahom

Je to podobné ako so ženou, ktorú pozvete na rande, lebo sa vám neskutočne páči. Ste z nej ohromený aj po tom, čo povie niekoľko hlúpostí. Tie však neprestávajú prichádzať, a tak jej krása pre vás stráca význam, pretože neponúka kvalitný obsah. Ale to ste nevedeli a pozvali ste ju von iba preto, že sa vám páči. S najväčšou pravdepodobnosťou žiadne druhé rande už nebude. A podobné je to aj s webmi – príťažlivý dojem vás zaujme a kvalitný obsah vás na stránke udrží.

Ako by mal vyzerať dobrý obsah

Istotne ste sa už niekoľkokrát spýtali: „No dobre, a čo je to ten kvalitný obsah?“ Kvalitný obsah by mal byť v prvom rade pre vašich návštevníkov zadarmo a zároveň to musí byť niečo, čo nikde inde nenájdu. A ak aj nájdu, tak to vaše bude lepšie spracované. Ak predávate obkladačky a dlažbu, natočte videonávod o tom, ako sa zbaviť starých a položiť nové. A pokračujte ďalšími návodmi. Predávate potraviny? Vydajte eknihu s vašimi receptármi a dajte ju návštevníkom zadarmo. Cieľom kvalitného obsahu musí byť riešenie problémov, inšpirácia, pomoc alebo vyvolanie nejakej emócie. Ideálne pozitívnej.