Deň dopravy zdarma, ktorý prebiehal v slovenských e-shpoch minulý týždeň, odštartoval naplno sezónu vianočných nákupov. Tá je každoročne, ťahúňom celého roka v rámci internetového predaja. Celkovo za rok 2015 minú Slováci v e-shopoch zhruba 703 miliónov eur, čo predstavuje nárast asi o 15%. Vyplýva to zo štatistík nezávislého porovnávača cien Heureka.sk.
Počet e-shopov na Slovensku každoročne rastie. Aj tento rok Heureka zaznamenala zvýšenie počtu, v roku 2015 ich eviduje už 9355. Ich počet tak v porovnaní s rokom 2014 narástol o približne 12 . Slovenský e-commerce trh tak stále nie je nasýtený. V Česku sa však už napríklad potvrdili dlhodobé predpovede o konsolidácii počtu e-shopov, ich počet veľmi mierne klesol medziročne zhruba o jedno percento na 36800.
Prvé miesto v najvyšším trhovým podielom si stále držia elektronika (40%) a biela technika (21%). Novinkou je stále viac Slovákov, ktorí sa naučili nakupovať trvanlivé potraviny, kávu a alkohol online. Veľkým trendom je práve nákup kávových kapsúl online do rozličných typov domácich kávovarov.
Budúcnosť e-commerce je v m-commerce. V roku 2015 tvorili návštevy z mobilných zariadení na Heureke 37% celkového počtu. Tento trend si konečne zobrali za svoj aj e-shopy, úspechom je medziročný nárast e-shopov prispôsobených pre mobilné zariadenia o viac než polovicu na 31% celkového počtu. V tomto ohľade sú Slováci na tom lepšie ako Česi. Návštevy cez mobil predstavujú u susedov len o málo viac ako 30% celkového počtu a web prispôsobený týmto zariadeniam má len 27% e-shopov. Aj v prípadne platobných metód začínajú Slováci čoraz častejšie voliť modernejšie platobné metódy. Stále síce najviac ľudí kupuje tovar na dobierku, medziročne však jej obľuba klesá. Obľúbenou zostáva aj platba na odbernom mieste.
Zdroj: TS