Reklamy na internete a v aplikáciách sú nevyhné, keďže väčšina vývojárov potrebuje nejaký zdroj zisku a pokiaľ nie je aplikácia alebo stránka spoplatnená, jediným spôsobom sú práve reklamy. Používatelia sa k tomu stavajú dvojako. Jedni si radšej nájdu inú aplikáciu, v ktorej nie sú reklamy alebo si v prípade, že sa im aplikácia veľmi páči, kúpia jej verziu bez reklám, zatiaľ čo druhí s tým nemajú problém.
Google sa ale snaží zvýšiť transparenciu obsahu v aplikáciách, a po tom, čo pred určitou dobou pridal do obchodu Google Play upozornenie o mikrotransakciách v aplikáciách, k nim pridáva aj reklamy. Vývojári totiž dostali e-maily, ktoré oznamujú rozšírenie označenia aplikácii s reklamami, ktoré bolo predtým viditeľné len na rodinných aplikáciách. Každý vývojár musí do 11. januára 2016 ísť na stránku Play Store Developer Console a oznámiť, či jeho aplikácia obsahuje reklamy. Ak tak neurobí, aktualizácie tejto aplikácie nebudú distribuované.
Zdroj: Google