Slováci zvyšujú dôraz na osobnú skúsenosť, čoraz väčšiu váhu majú podľa nich recenzie. Podľa štatistík najväčšieho nákupného portálu Heureka.sk hodnotia zákazníci nákupy pravidelne. Iba za prvý polrok tohto roka zanechali zákazníci na Heureke takmer polmilióna recenzií a hodnotení. Heureka kladie veľký dôraz na recenzie a spätnú väzbu zákazníkov pre e-shopy.
O tom, že Slováci sú v oblasti hodnotenia nákupov svedomití, svedčia čísla – celkovo na Heureke zanechali už takmer tri milióny recenzií a hodnotení. Každá štvrtá recenzia pritom obsahuje aj slovné odporučenie.
Zákazníci si postupne na recenzie zvykli, píšu ich čoraz viac. V roku 2011 bolo ohodnotených len o málo viac ako 153-tisíc nákupov. V roku 2014 sa toto číslo zvýšilo už na takmer 964-tisíc recenzií. Vlaňajšie Vianoce boli z pohľadu recenzií zatiaľ najsilnejším obdobím, iba v decembri 2014 zákazníci ohodnotili vyše 120-tisíc nákupov.
Zdroj: TS