WhatsApp experimentuje s nástrojom na zasielanie súkromných noviniek.
Čo je v tejto aktualizácii nové? Zistili sme, že platforma pracuje na nástroji na zasielanie súkromných správ, ktorý je určený pre budúcu aktualizáciu aplikácie. Počas posledných rokov sa aplikácia neustále vyvíjala a pridávala do platformy nové funkcie, aby bola užitočnejšia pre všetkých používateľov. Poslednou dôležitou funkciou sprístupnenou používateľom boli Komunity, nové miesto, kde sa dajú spojiť príbuzné skupiny a zlepšiť organizácia, a zdá sa, že platforma stále skúma nové spôsoby, ako zlepšiť aplikáciu tým, že prináša nové komunikačné nástroje, ktoré zlepšia používateľský zážitok. Pravdepodobne na základe pozitívnej spätnej väzby získanej z funkcie, ktorá prináša oznamovacie skupiny do komunít, teraz pracuje na novej funkcii s názvom Newsletter. Úprimne povedané, nemôžeme s istotou povedať, či sa naozaj volá, pretože v súčasnosti sa zdá, že ide o kódové označenie, ale dočasne ju tak môžeme nazvať.
Novinka bude nástrojom na vysielanie informácií od jedného k viacerým a vyzerá ako nový spôsob, ako jednoducho dostávať užitočné aktualizácie od ľudí a skupín, ako sú miestni úradníci, športové tímy alebo iné organizácie. Vďaka tejto službe si používatelia konečne budú môcť vybrať, od koho chcú počúvať správy, a sledovať vysielateľov podľa vlastného výberu priamo v aplikácii. Keďže bude možné osloviť nedefinovaný a veľký počet ľudí, Newslettre nie sú chránené pred koncovým šifrovaním, pretože jednosmerný a one-to-many dizajn funkcie znamená, že koncové šifrovanie nemá pre používateľov praktický prínos pre súkromie. Telefónne číslo používateľov, ktorí vytvoria a prihlásia sa na odber noviniek, je však vždy maskované a skryté, aby sa zabránilo odhaleniu ich identity.
Na základe niekoľkých indícií v kóde budú bulletiny samostatnou a voliteľnou sekciou dostupnou v rámci karty Stav, ktorá je oddelená od súkromných konverzácií a nebude mať vplyv na koncové šifrovanie súkromných správ: všetky používateľské správy a hovory sú a budú koncovo šifrované. To znamená, že nikto iný, dokonca ani WhatsApp, Meta a poskytovateľ proxy servera, nemôže čítať súkromné správy a počúvať súkromné hovory. Podľa našich zistení táto nová funkcia momentálne neobsahuje žiadne reklamy a nie je tu ani náznak algoritmických odporúčaní alebo sociálnych grafov, ktoré by používateľom podsúvali obsah, ktorý si nevybrali zobraziť: obsah sa bude vždy zobrazovať chronologicky bez magickej priority, rovnako ako ostatné chaty.
S istotou môžeme povedať, že vývoj aplikácie bol postavený s ohľadom na súkromie: používatelia budú môcť kontrolovať, koho sledujú, a nikto iný nebude môcť vidieť, koho sledujú, bez ohľadu na to, či je v ich zozname kontaktov alebo nie. Okrem toho je označený ako súkromný nástroj, pretože ľudia, ktorí si vytvoria Newsletter a pripoja sa k nemu, sú v súkromnom priestore, keďže ich telefónne čísla a osobné údaje sú vždy predvolene skryté, ako sme uviedli vyššie. Obmedzenie na 5000 účastníkov neumožní dostatočne sa vyjadriť a osloviť väčší počet ľudí. Okrem toho telefónne číslo tvorcu komunity je viditeľné pre každého, zoznam účastníkov je viditeľný aj pre tvorcu, hoci je skrytý medzi členmi skupiny, a tí môžu ľahko osloviť správcu komunity v súkromí bez ohľadu na to, či na to získali výslovné povolenie.
Spravodajstvo prelomí všetky tieto obmedzenia maskovaním telefónnych čísel a veríme, že bude dokonalým nástrojom na nadviazanie kontaktu s publikom. Ide o prvú beta verziu, ktorá má určité znaky bulletinov, a keďže je stále v počiatočnom štádiu, funkcia nie je dostupná hneď teraz a v nadchádzajúcich aktualizáciách môže byť ešte odhalených veľa podrobností. Je však jasné, že WhatsApp dáva ľuďom novú funkciu, o ktorú žiadali: vďaka vývoju budú mať používatelia určite jednoduchší spôsob, ako dostávať užitočné aktualizácie od ľudí a skupín, ktoré ich zaujímajú, a to bezpečným, zabezpečeným a súkromným spôsobom. Novo uvádzaná funkcia ale nebude novinkou, keďže už podobné skupiny používa Telegram niekoľko rokov. WhatsApp sa ale zrejme ňou inšpiroval a chce využiť svoj potenciál a vďaka takýmto skupinám prilákať aj ďalších používateľov na svoju platformu.