Geely sa snaží využiť všetky kanály, ktoré má k dispozícii, aby predala viac automobilov.
Firma už vlastní dlhý zoznam značiek, medzi ktorými sú napríklad Volvo, Polestar, Zeekr. Meizu bola plne prevzatá spoločnosťou Geely, keď posledné akcie predal zakladateľ na samom začiatku tohto roka. Ak sledujeme akvizíciu oboch, vedenie Geely po celý čas popieralo, že by sa Meizu mala podieľať na výrobe automobilov. Značka mala jednoducho predávať vo svojich showroomoch vozidlá Geely alebo Zeekr. Čo sa v tom čase nepridávalo, bola jej náborová kampaň, v ktorej hľadala odborníkov na automobilový priemysel so skúsenosťami v oblasti dizajnu a výroby – čo nie je celkom potrebné na predaj automobilov.
Ešte v auguste minulého roka Meizu požiadala o patent, ktorý sa týkal „metódy sledovania vozidla, terminálu vozidla a vozidla a servera“ – dosť mätúca žiadosť, po ktorej nasledovalo vydanie Meizu FlymeAuto, operačného systému v aute. Potom sa spoločnosť dostala do strategického partnerstva s Aisidi s cieľom vytvoriť obchody Meizu (offline) a pracovať na zlepšení služieb. Dohoda medzi oboma spočíva vo vybudovaní 1000 zážitkových predajní po celej Číne a všetky zverejnené návrhy predajní obsahovali vystavené autá. Meizu 9. januára požiadala o medzinárodnú ochrannú známku Wujie Auto – voľný preklad znamená „bez hraníc“ alebo „bez limitov“. Ak by boli nejaké pochybnosti, klasifikácia ochrannej známky je pre „dopravné prostriedky“. Logo predstavuje Möbiov pás – nekonečnú slučku, ktorú všetci poznáme ako symbol nekonečna.
Vyzerá to tak, že Meizu si berie príklad z obchodov svojho konkurenta (Huawei), ktorý sa rozhodol predávať Avatr 11 vo svojich vlajkových predajniach a Meizu sa rozhodlo urobiť to isté. FlymeAuto je zrejme veľmi podobné systému HarmonyOS a ak sa Huawei môže podieľať na podnikaní v automobilovom priemysle, prečo nie Meizu? Najmä s podporou Geely to znie veľmi dobre. Posledným kúskom skladačky je nabíjacia stanica pre elektromobily od Pandaer – ďalšia značka, ktorú vlastní Meizu, takže v skutočnosti patrí pod Geely. Spoločnosť urobila pri kúpe Meizu chytrý ťah a má v úmysle vyžmýkať z tohto obchodu každú kvapku. Značka bola napriek nevýrazným výsledkom v posledných rokoch v istom období najväčšou spoločnosťou vyrábajúcou telefóny a mnohí ľudia si to stále pamätajú a majú túto značku radi. Vdýchne jej Geely nový život?
Hranice medzi automobilovým priemyslom a technologickými gigantmi sa začínajú trochu stierať. Auto už nie je tým, čím bývalo, a stalo sa len ďalším zariadením. Iste, je to zďaleka najväčšie a najdrahšie zariadenie, ale vďaka technologickým spoločnostiam je to zariadenie. Aspoň niektoré technologické firmy chcú, aby sme to tak vnímali. Vďaka aktualizáciám OTA, predplateným službám, plateným aktualizáciám a inteligentným integráciám sa autá zmenili na obrovské smartfóny, kým sme tomu nevenovali pozornosť, a teraz už nie je cesty späť.