Tesla sťahuje 130-tisíc vozidiel, aby odstránila problémy s dotykovým displejom spôsobené prehrievaním procesora.
Problém spôsobuje prehrievanie procesora v informačno-zábavných systémoch vozidiel počas rýchleho nabíjania, čo môže spôsobiť, že dotykový displej vozidla bude zlyhávať alebo úplne zhasne. Výrobca elektromobilov začal 3. mája zavádzať aktualizáciu OTA (over-the-air) na odstránenie problému v dotknutých vozidlách, medzi ktoré patria modely Model 3 a Y z roku 2022, ako aj modely X a S z rokov 2021 a 2022. „Počas rýchleho nabíjania alebo prípravy na rýchle nabíjanie sa centrálna procesorová jednotka infotainmentu (ďalej len „CPU“) nemusí dostatočne ochladiť, aby sa zabránilo vyšším teplotám, než sa očakáva, čo môže spôsobiť spomalenie spracovania alebo reštart CPU,“ uvádza sa v oznámení o zvolávaní od Národného úradu pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA).
„Spomalené spracovanie alebo opätovné spustenie spracovania môže spôsobiť oneskorenie alebo zobrazenie prázdneho displeja stredovej obrazovky.“ V zvolávacej správe sa nevysvetľuje, čo presne problém spôsobilo ani ako ho vyrieši aktualizácia softvéru, ale zrejme súvisí s tým, ako vozidlo prednastavuje batériu na použitie nabíjačky Supercharger. Ako uviedla NHTSA, tento problém by mohol vodičom brániť v používaní záložnej kamery, v posúvaní pomocou dotykovej obrazovky, ako aj v nastavovaní rýchlosti stieračov (niektoré modely Tesla nastavujú rýchlosť stieračov automaticky a na centrálnej dotykovej obrazovke majú len manuálne ovládanie rýchlosti).
Hoci nie je jasné, ako veľmi je problém rozšírený, NHTSA uvádza, že Tesla „identifikovala 59 záručných reklamácií a 59 hlásení z terénu“, ktoré potenciálne súvisia s týmto problémom, a že spoločnosť nevie o žiadnych zraneniach alebo úmrtiach spôsobených týmto problémom. Spoločnosť začala minulý rok dodávať vozidlá s čipmi AMD Ryzen, ktoré poháňajú informačno-zábavný systém, ale výrobca neuvádza, či je nový procesor súčasťou problému. Začiatkom tohto roka niektorí vodiči zaznamenali mierne zníženie dojazdu vo vozidlách vybavených procesormi Ryzen v porovnaní so staršími Teslami, ktoré boli vybavené procesorom Intel Atom.
Spoločnosť v priebehu rokov vydala viacero odvolaní vrátane jedného, ktoré nemohla opraviť pomocou aktualizácie OTA, v decembri minulého roka spoločnosť odvolala takmer pol milióna vozidiel Model 3 a Model S pre nefunkčný systém západky kufra. Nedávno spoločnosť stiahla ďalších 579-tisíc automobilov, aby odstránila funkciu „Boombox“, s ktorou mal NHTSA problém.