Tesla tlačí na Volkswagen, aby urýchlil prechod na elektrické vozidlá.
Konkurencia zo strany nových účastníkov nemeckého trhu s autami, ako je Tesla, prinútila Volkswagen urýchliť plány na transformáciu svojho hlavného závodu smerom k výrobe elektrických vozidiel, uviedla v stredu spoločnosť. „Niet pochýb o tom, že musíme riešiť konkurencieschopnosť nášho závodu vo Wolfsburgu vzhľadom na nových účastníkov trhu,“ povedal hovorca Volkswagenu Michael Manske, pričom poukázal na Teslu a nové čínske automobilky, ktoré sa presadzujú v Európe. „Tesla stanovuje v Grunheide nové štandardy produktivity a rozsahu,“ povedal s odkazom na továreň Tesla vo výstavbe neďaleko Berlína, ktorá bude pri maximálnej kapacite vyrábať 5-tisíc až 10-tisíc áut týždenne – viac ako dvojnásobok celej nemeckej výroby elektrických vozidiel na batérie (EV) v roku 2020.
Hovorca však poprel správu uverejnenú v stredu v nemeckých novinách Handelsblatt, podľa ktorej generálny riaditeľ Volkswagenu Herbert Diess na septembrovom zasadnutí dozornej rady povedal, že prechod na elektrické vozidlá by mohol stáť až 30-tisíc pracovných miest v spoločnosti. „V súčasnosti prebieha diskusia a už sa objavilo mnoho dobrých nápadov. Neexistujú však žiadne konkrétne scenáre,“ povedal Manske o správe. Hovorca zamestnaneckej rady Volkswagenu uviedol, že síce nebude komentovať špekulácie o tom, či Diess vyslovil tieto pripomienky, ale „zníženie počtu pracovných miest o 30-tisíc je absurdné a nepodložené“. Elektromobily majú oveľa menej súčiastok ako autá so spaľovacím motorom, a preto si ich výroba vyžaduje menej pracovníkov. Podľa jedného z odhadov by sa v dôsledku elektrifikácie mohlo do roku 2025 zrušiť 100-tisíc pracovných miest v automobilovom priemysle.
Nemecké automobilky sa snažia dobehnúť efektívnejšie výrobné platformy výrobcov elektrických vozidiel. Zatiaľ čo Volkswagen v súčasnosti potrebuje na výrobu svojho elektromobilu ID.3 približne 30 hodín, Tesla potrebuje na výrobu Modelu 3 len 10 hodín. Diess už skôr uviedol, že Tesla bude v Nemecku podporovať konkurenciu. Závod Volkswagenu vo Wolfsburgu, najväčší na svete s viac ako 50-tisíc zamestnancami, v súčasnosti nevyrába elektromobily, ale spoločnosť tam plánuje vyrábať elektrický sedan od roku 2026 v rámci plánu s názvom „Projekt Trinity“. Nemecký automobilový gigant tiež zvažuje, že okrem existujúcich plánov na IPO svojej divízie batérií uvedie na burzu aj svoju divíziu nabíjania automobilov a energetiky, uviedol technologický riaditeľ Thomas Schmall v rozhovore pre Manager Magazin uverejnenom v stredu. Schmall uviedol, že zatiaľ sa o ničom nerozhodlo a pravdepodobne potrvá až dva roky, kým budú nové spoločnosti založené a pripravené na vstup na burzu.