Hoci mobilní operátori na celom svete ešte len plánujú rozvoj podnikov a sietí v 5G, schopnosť podporovať mobilitu aj vo vysokých rýchlostiach bude kľúčová pre množstvo nových prípadov použitia 5G vrátane inteligentných automobilov a inteligentných dopravných aplikácií ako autonómne autá a autobusy.
Aby tejto požiadavke vyhovel, Ericsson už v sídle vedenia spoločnosti vo švédskom Štokholme predviedol podporu mobilného pripojenia idúceho vozidla s priepustnosťou 7 Gbps. Pri predvedení, ktoré sa uskutočnilo 10. júna v okolí sídla vedenia bolo použité rovnaké vybavenie pre rádiový prístup, známe ako 5G rádiové prototypy od Ericssonu, ktoré sa v súčasnosti používa v terénnych testoch komunikačného operátora.
Pre demonštráciu 5G rádiových prototypov bolo použité nové 5G rádiové rozhranie s názvom NR (New Radio – nové rádio) a Masívne MIMO (multiple-input multiple-output) multianténne telekomunikačné systémy. Masívne MIMO je kombináciou MIMO a priestorového filtrovania s pomocou veľkého počtu anténových prvkov a vďaka vyššej priepustnosti zlepšuje používateľskú skúsenosť, ale tiež zvyšuje pokrytie, kapacitu a energetickú efektívnosť mobilnej siete.
Zdroj: Ericsson