Čínska spoločnosť Xiaomi patrí už nejaký čas k absolútnej svetovej špičke v predaji telefónov, ale najvyššie priečky jej vždy skôr unikali.
Všetko je však po prvýkrát a čerstvé údaje z druhého štvrťroka tohto roka ukazujú, že spoločnosť má prinajmenšom v Európe dôvod na šampanské. Podarilo sa im vyšplhať až na samotný vrchol a konečne sa pozerajú na všetku konkurenciu z výšky. Okrem toho ich podiel na trhu predaných telefónov predstavuje 25%, čo je už viac ako úctyhodné. Otázkou však samozrejme je, či si svoju pozíciu dokážu udržať dlhodobo. Všetky informácie pochádzajú zo správy analytikov StrategyAnalytics a podľa ich údajov zaznamenal Xiaomi v Európe plný 67,1% medziročný rast s 12,7 miliónmi predaných telefónov.
Európske trhy sa zjavne začínajú zotavovať z následkov korony a ich počet celkovo stúpa. Európsky trh je pre Xiaomi ako zvyčajne kľúčový, keďže v 2. štvrťroku tvoril približne štvrtinu jej celkových globálnych predajov. Stojí za zmienku, že do čísel Xiaomi sa započítavajú všetky telefóny Redmi, keďže prepojenie značky (plus Poco alebo Blackshark) je v porovnaní s konkurenciou vysoko nadpriemerné. Podľa očakávaní Huawei úplne vyčistil pole a vyzerá to tak, že Xiaomi do veľkej miery zaujalo jeho pozíciu. Hoci si Samsung udržiava vysoký štandard v počte predaných kusov v Európe, stále to bol pokles o 7%.
Apple si tiež slušne polepšila s 15,7% na tretej pozícii, ale potom tu máme niekoľko vážnych skokanov v rebríčku. Obrovský 180% medziročný rast spoločnosti Oppo by bol pôsobivý, keby nebolo Realme na piatom mieste. Mimochodom, dostali sa na samotný vrchol a ich 1800% rast je neuveriteľný. Uvidíme teda, kam sa posunieme v ďalšom štvrťroku, ale Xiaomi si určite brúsi zuby na udržanie svojej pozície.