Katastrofické zlyhanie hrozí, ak systém riadenia vlakov v San Franciscu, ktorý stále funguje na zastaraných disketách, nezažije modernizáciu.
Tento archaický systém, zavedený v roku 1998, kedysi predstavoval špičkovú technológiu, avšak dnes je jeho používanie vysoko rizikové a môže viesť k vážnym problémom v dopravnej infraštruktúre mesta. Vek technológie a jej závislosť na disketách, ktoré sa stávajú čoraz viac nedostupnými a náchylnými na chyby, vytvára potenciál pre neodkladné a drahé opravy, či už ide o zlyhania systému, alebo straty dát.
Modernizácia systému by vyžadovala značné finančné prostriedky a čas, avšak z dlhodobého hľadiska je nevyhnutná na zabezpečenie spoľahlivej a bezpečnej verejnej dopravy v tomto technologicky pokrokovom regióne. Na zoznam organizácií, ktoré ešte stále používajú archaické technológie, sa pridala aj Sanfranciská mestská dopravná agentúra (SFMTA), ktorej systém riadenia vlakov je stále závislý od diskiet.
Je trochu ironické, že v San Franciscu, domovine Silicon Valley, funguje systém riadenia vlakov na disketách, ktoré sú dnes už len blednúcou spomienkou. Mariana Maguireová z projektu riadenia vlakov SFMTA povedala, že SFMTA bola prvou agentúrou v USA, ktorá v roku 1998 zaviedla systém automatického riadenia vlakov na disketách. V čase jeho prvej inštalácie (v roku 1998) to vraj bola špičková technológia, ale mesto sa obáva, že ak sa čoskoro nevykoná modernizácia, v určitom okamihu dôjde ku „katastrofálnemu zlyhaniu“.
Bolo to v tom istom roku, keď sa pôvodná hra StarCraft stala najpredávanejšou počítačovou hrou, a už v tom čase diskety zastarávali vďaka disketám CD-ROM. Riaditeľ SFMTA Jeffrey Tumlin povedal, že systém riadenia vlakov mal byť v prevádzke 20 až 25 rokov. Teraz vstupuje do 26. roku prevádzky. Problémom je, že modernizácia na moderný systém bude trvať nielen približne desať rokov, ale bude stáť aj stovky miliónov dolárov. Diskety sa držali pri živote desaťročia po tom, čo väčšina ľudí predpokladala, že už dávno neexistujú.