Domov Novinky Sony a patent: Výkrik na smartTV, aby preskočil reklamu?

Sony a patent: Výkrik na smartTV, aby preskočil reklamu?

Zdielať

Sony vlastní patent na interaktívny reklamný systém, ktorý umožňuje divákom preskočiť reklamu zakrikovaním názvu značky zadávateľa reklamy na svoj televízor alebo monitor.

Výkrik „McDonalds!“ na záver televíznej reklamy na reštauráciu rýchleho občerstvenia je len jedným z mnohých príkladov „interaktívnych reklám“ obsiahnutých v tomto patente. Ešte začiatkom tohto mesiaca istý používateľ napísal na Twitteri, že „spoločnosť Sony vlastní patent, ktorý by nútil divákov vykrikovať názov značky počas reklám [s cieľom] ich ukončenia“. Tweet, ktorý sa stal virálnym, sprevádzala „meme hodná“ ilustrácia patentu. Mnohí sa teda pýtajú, či ide o skutočný patent, ktorý skutočne vlastní Sony, a či je jeho účel vo virálnom tweete opísaný presne. Stručne povedané, odpoveď na obe otázky je áno.

V širšom zmysle patent opisuje „systém na premenu televíznych reklám na interaktívne sieťové videohry“. Slovná reklama-ender je len jedným z niekoľkých reklamných riešení uvedených v patente. Patent skutočne vlastní spoločnosť Sony. Virálny obrázok pochádza z obrázku v tomto patente. Výklad komiksu sa zhoduje s technickými poznámkami ku obrázku. Na (prvom) zábere sekvencie používateľ sleduje (film). Ukazovateľ pokroku v lište priebehu ukazuje, že (zobrazenie) obsahu zodpovedá filmu a že sa blíži (prestávka). Pri druhom zachytení ukazovateľ priebehu ukazuje, že film pokročil k prestávke na umiestnenie IC (interaktívnej reklamy). IC je interaktívny a pokyny z displeja žiadajú používateľa, aby „povedal „McDonalds“ na ukončenie (reklamy)“. Na treťom zábere používateľ hovorí „McDonalds!“. Klientske zariadenie obsahuje mikrofón, ktorý zachytáva slová používateľa a rozpoznávanie hlasu v zariadení (ktoré) určí, že používateľ odpovedal.

Systém potom pokračuje v preskakovaní zvyšku reklamy, ako je znázornené na štvrtom zachytení, kde sa používateľ vráti k sledovaniu filmu. O čo ide? Patent poskytuje jeden príklad motivácie pre zadávateľa reklamy aj pre diváka: V jednom z prevedení používateľ dostane odmenu v podobe nejakých bodov alebo kupónu od sponzora (za vykričanie značky). Odmenu môže používateľ získať rôznymi spôsobmi, napríklad môže dostať kupón poštou alebo e-mailom, dostať textovú správu do mobilného telefónu s kupónom, zbierať body na získanie (ceny) na webovej stránke atď. Je potrebné zdôrazniť, že toto nie je jediná interaktívna obchodná technológia založená na McDonald’s opísaná v patente Sony. Na obrázku sa opisuje scenár, v ktorom by divák mohol „urýchliť“ reklamu „vhodením uhorky“ do hamburgeru.

Na obrázku sú inštrukcie nasledovné: „Hoďte uhorku, aby ste urýchlili reklamu.“ Používateľ, ktorý drží jednoručný ovládač s detekciou pohybu, švihne rukou, aby simuloval akt hodenia uhorky. Výsledkom je, že letiaca interaktívna uhorka sa umiestni do hamburgeru a krátko predtým, ako sa reklama skončí a používateľ sa vráti k sledovaniu streamovaného média, sa zobrazí reklamné hlásenie „Urob si to po svojom“. Keďže ide o skutočný patent vo vlastníctve Sony, ktorý opisuje systém na preskakovanie reklám, ktorý zahŕňa hlasné vykrikovanie názvov značiek, tvrdenie je „Pravdivé“.

Zdroj

Odpovedať

Vložte komentár prosím!
Zadajte svoje meno