Domov Novinky Slováci hodnotia e-shopy často, na Čechov sa však netrhajú

Slováci hodnotia e-shopy často, na Čechov sa však netrhajú

Zdielať

Na internete dnes kúpite prakticky čokoľvek a ponuka je naozaj obrovská. Zákazník má problém vyznať sa v záľahe e-shopov a zvoliť si ten najkvalitnejší. Existuje na to jednoduché riešenie – spoľahnúť sa na skúsenosti iných. Slováci sa čoraz viac riadia recenziami, no nielen to, každý rok stúpa aj počet tých, ktorí recenzie píšu.

Platba internet

Podľa štatistík najväčšieho nákupného portálu Heureka.sk hodnotia slovenskí zákazníci nákupy pravidelne. Iba za prvý polrok tohto roka zanechali zákazníci na Heureke takmer polmilióna recenzií a hodnotení. Celkovo tu zanechali už takmer tri milióny recenzií a hodnotení. To však ešte nič nie je. Česi ich už napísali dohromady 15 miliónov, čo je päťkrát viac ako Slováci, i keď vzhľadom na veľkosť trhu je to porovnateľný počet. Pre porovnanie – v Česku pôsobí 37200 e-shopov, kým na Slovensku je to 8250.

Skratka https

Skúsenosťami ostatných nakupujúcich sa pri výbere e-shopu riadi až 28% Slovákov, vyplynulo to z prieskumu Heureka.sk. Slováci dokonca považujú skúsenosti ostatných zákazníkov za druhý najdôležitejší parameter pri výbere obchodu hneď za cenou tovaru, ktorá zaváži u 45% ľudí. Viac na hodnotenia dajú muži, spomedzi 28% respondentov tvoria páni viac ako dve tretiny. Systém pridávania recenzií je niekoľkonásobne zabezpečený voči vyfabrikovaným hodnoteniam bez autentickej nákupnej skúsenosti.

Zdroj: TS