Domov Domácnosť Pri kúpe počítača rozhoduje stále jeho cena a dizajn

Pri kúpe počítača rozhoduje stále jeho cena a dizajn

Zdielať

Česi a Slováci, ktorí plánujú obdarovať blízkych alebo seba notebookom či tabletom, si preň radšej zájdu do kamenného obchodu. V e-shopoch nakupujú najmä mladí ľudia drobnú elektroniku – tablety, smartfóny.

spotrebitelsky-prieskum-microsoft-2016-01

Ukázal to spotrebiteľský prieskum, ktorý zmonitoroval aj najnovšie trendy v hardvéri. Podiel informačných technológií v našom živote sa neustále zvyšuje, lebo nám reálne dokážu zjednodušiť život. Z prieskumu realizovaného spoločnosťou Microsoft však vyplynulo, že k nákupu zariadení ako telefón, notebook, stolový počítač či tablet pristupujeme rozdielne.

Osobný počítač sa stáva doslovne osobným, zatiaľ čo klasické stolové počítače v našich domácnostiach zastarávajú, prípadne miznú úplne. Súvisí to so zmenou životného štýlu. Sme neustále v pohybe a zariadenia sa nám v tom musia prispôsobiť. Viac ako 80% Čechov a Slovákov vlastní v dnešnej dobe aspoň tri zariadenia.

spotrebitelsky-prieskum-microsoft-2016-02

Zatiaľ čo smartfóny uprednostňujú v najväčšej miere mladí ľudia (92% vo veku 18 až 26 rokov), stolové počítače v súkromí preferujú ľudia od 45 rokov. Z prieskumu však vyplynulo, že aj mladí ľudia, ktorí obľubujú smartfóny a tablety niekoľkokrát týždenne použijú počítač alebo notebook.

spotrebitelsky-prieskum-microsoft-2016-03

Práve počítače však patria v oboch krajinách k zariadeniam, ktoré ľudia menia najmenej ochotne. Zatiaľ čo smartfóny Česi a Slováci pokojne vymenia aj za menej ako rok (až 36%), stolový počítač majú doma minimálne šesť rokov. Notebooky meníme v priemere raz za tri roky, no takmer 20% Čechov a Slovákov má aj notebooky šesť rokov a viac.

spotrebitelsky-prieskum-microsoft-2016-04

Technológie sa však hýbu míľovými krokmi dopredu a odborníci upozorňujú, že nie je veľký rozdiel medzi počítačovým a vozovým parkom. Práve bezpečnosť by mala byť pre domácnosti podľa odborníkov jedným z hlavných kritérií. V súkromí totiž využívame elektronické zariadenia najmä na surfovanie po internete, čítanie e-mailov a aktivity na sociálnych sieťach.

spotrebitelsky-prieskum-microsoft-2016-05

Na tieto činnosti nám väčšinou slúžia viaceré zariadenia – smartfón, tablet, notebook či počítač. Riaditeľka spotrebiteľského segmentu spoločnosti Microsoft Kristína Michalsky ale odporúča nahradiť časť z nich modernejším flexibilnejším zariadením 2v1 s Windows 10, ktoré dokáže všetko, čo aj tablet, notebook či stolový počítač.

spotrebitelsky-prieskum-microsoft-2016-06

Slováci sú pri nákupe elektronických zariadení o niečo konzervatívnejší ako Česi a moderné technológie nakupujú väčšinou v kamenných obchodoch, stále viac ľudí ale nakupuje on-line, najmä mladá generácia. Napriek tomu, že pri rozhodovaní sa je pre Slovákov (66%) dôležitá aj cena, stále viac ich kladie dôraz aj na typ procesoru (51%) a kapacitu pamäti (45%).

spotrebitelsky-prieskum-microsoft-2016-07

Najväčšou motiváciou pre zaobstaranie si nového produktu je nespokojnosť s tým starým. Prieskum hovorí, že 62% Slovákov si kúpi nové zariadenie až vtedy, keď sa staré pokazí a s nákupom otáľajú, aj keď im prekáža pomalý štart alebo chod. Vianočným trhákom by podľa súčasných trendov mali byť moderné zariadenia, spĺňajúce nároky na dizajn a výkon.

Respondenti v prieskume najčastejšie zmieňovali, že by boli ochotní zaplatiť za notebook od 350 do 500 eura za tablet od 50 do 200 eur. Multifunkčné zariadenia 2v1, ktoré v sebe spájajú počítač a tablet a výkonom sa rovnajú desktopom, dostať na trhu už od 580 eur.