Štvrtý mobilný operátor prekvapilo predbehol O2, ktorý sa dlhodobo umiestňoval na treťom mieste.
Orange opätovne potvrdzuje najvyššiu kvalitu sietí a získava ocenenie za najlepšiu mobilnú sieť na Slovensku po piatykrát. Vyplýva to z výsledkov meraní Commsquare, ktorá operátorovi udelila za mobilné siete ocenenie Best Score in the DSBO test 2024. Poskytovateľ tak nadviazal na víťazstvá v testoch tejto spoločnosti z rokov 2020 až 2023. Testy prebehali v európskom meradle, pričom celkovo bolo testovaných 28 operátorov v 9 krajinách. Merania Commsquare na Slovensku v rámci pravidelnej štúdie DSBO prebiehali od 3. do 21. mája 2024 a pokrývali reprezentatívne územia Slovenska.
Predmetom testu boli siete všetkých štyroch operátorov, pričom Orange v ňom získal celkovo 944 bodov. Druhý skončil Telekom, ktorý získal 885 bodov, tretia je 4ka so 721 bodmi a prekvapivo je posledné O2 SK so 698 bodmi. Z meraní vyplýva, že priemerná dosahovaná rýchlosť sťahovania dát v 5G sieti Orangeu dosiahla 249,6 Mbps. Priemerná rýchlosť sťahovania dát vo veľkých mestách dosiahla až 311 Mbps, v malých mestách 178,5 Mbps a na cestách 150,9 Mbps. To boli najrýchlejšie dosiahnuté rýchlosti spomedzi všetkých štyroch operátorov na Slovensku.
V rámci dátových služieb bol hodnotený HTTP upload/download, prístup na statické aj „živé“ webstránky, streamovanie, či prehrávanie YouTube videí a v hlasových službách boli hodnotené ukazovatele ako úspešnosť uskutočnenia hovoru, čas spojenia, prerušenie hovoru či vernosť preneseného hlasu. Všetky merania boli uskutočnené počas jazdy vozidiel vybavených meracími mobilnými telefónmi Samsung Galaxy S22+ na VoLTE merania, Samsung Galaxy S23+ na dáta a Samsung Galaxy S8 na 2G hlasové volania.
Lokality merania boli vyberané nezávislou treťou stranou tak, aby výsledky meraní boli reprezentatívne. Štúdia bola realizovaná v Luxembursku, Poľsku, Španielsku, Rumunsku, Belgicku, Moldavsku, Jordánsku, na Pobreží Slonoviny a na Slovensku. Na Slovensku boli testy realizované v sieťach všetkých štyroch mobilných operátorov. Metodika meraní bola v súlade s odporúčaniami ETSI. Štúdia sa zameriavala na hodnotenie zákazníckych skúseností z využívania dátových služieb v mobilných sieťach prostredníctvom prístupu do internetu v mobilnom telefóne, ako aj hlasových služieb vrátane VoLTE.