Agresívnym reklamným kampaniam sa nevyhýba ani Microsoft, a podobne ako Samsung sa pokúša zhodiť konkurenciu s úsmevnými a slabými argumentami.
Firma si myslí, že Surface Pro 7 je lepší než MacBook Pro M1. Microsoft sa už dlhšiu dobu snaží presadiť na trhu s prenosnými počítačmi. Žiaľ, príliš sa mu nedarí. Vo svojej novej reklamnej kampani “Microsoft Surface Pro 7: The Better Choice” porovnáva svoje zariadenie s MacBookom Pro M1 a snaží sa nám nahovoriť, že kombinácia tabletu a počítača je v mnohých prípadoch lepšia (ako len notebook). Reklama zdôrazňuje, že Surface Pro 7 má k dispozícii dotykový displej s perom a taktiež odnímateľnú klávesnicu. Na podobné výhody môžete pri MacBooku Pro zabudnúť. Firma sa dokonca Applu vysmieva za dotykový Touch Bar, nachádzajúci sa vo vrchnej časti klávesnice. Aby toho nebolo málo, v 30-sekundovom spote je kritizovaný aj výkon MacBooku Pro. Tu si však Microsoft dal pozor, nakoľko na začiatku ukazuje krabicu verzie s čipom M1, no vo videu sa nachádza starší model s procesorom Intel.
https://www.youtube.com/watch?v=sdrus8zmRLc
Detail si všimnete pri pohľade na Touch Bar, ktorý nemá oddelené Touch ID a ESC Button. Ťažko povedať, či to bolo schválne alebo nie, no príjemne nás to pobavilo. Na záver sa hodí doplniť, že Microsoft vyzdvihuje cenu svojho Surface Pro 7, avšak zabúda doplniť, že plná konfigurácia s klávesnicou a perom je omnoho drahšia. Kým Surface Pro 7 začína v USA na 749$ (12,3″ displej, 128GB SSD, 4GB RAM), MacBook Pro 13″ začína v USA na 1299$ (256GB SSD, 8GB RAM). Ak by si Microsoft prirátali aj cenu za klávesnicu (129$) a pero (99$), výsledná čiastka by bola 977$. To veru neznie príliš atraktívne za tak slabý hardvér…