Môže ju použiť na zistenie stavu, že sú hranolky čerstvé, alebo kvôli niečomu úplne inému?
Spoločnosť rýchleho občerstvenia tvrdí, že od roku 2024 bude vo svojich prevádzkach využívať generatívnu umelú inteligenciu. McDonald’s spolupracuje s Googlom na jej zavádzaní, keď „tisíce“ predajní dostanú hardvérové a softvérové vylepšenia. Spolu s aktualizáciami ďalších systémov vrátane objednávacích kioskov a mobilnej aplikácie bude firma schopná využívať generatívnu AI na obrovské množstvo údajov s cieľom optimalizovať prevádzku. Prinajmenšom jedným z výsledkov bude „teplejšie a čerstvejšie jedlo“ pre zákazníkov. Nie je úplne jasné, čo zmeny znamenajú, ale možno čítať medzi riadkami, že v najbližších rokoch očakávajte viac automatizácie riadenej umelou inteligenciou v drive-through v okolí.
Prevádzkovateľ neuvádza konkrétne informácie o tom, ako sa bude AI využívať, ale tvrdí, že pôjde o hardvérové a softvérové vylepšenia fungujúce priamo v predajniach, ako aj o služby poskytované prostredníctvom Google Cloud. Aktualizovaný systém pomôže manažérom „rýchlo odhaliť a zaviesť riešenia na zníženie počtu obchodných porúch“. Vo vyhlásení nie je zodpovedaná otázka nahradenia ľudských pracovníkov umelou inteligenciou, pričom sa uvádza len to, že systém by mal „znížiť zložitosť“ pre posádky predajní a že bude „poháňať nové vzrušujúce zážitky pre zamestnancov a zákazníkov“.
Napriek tomu je vo vzduchu cítiť závan „robotov nahrádzajúcich ľudských pracovníkov“. Tlak na generatívnu umelú inteligenciu sa tiež zhoduje s nasadením nového operačného systému „šitého na mieru“, ktorý má zjednotiť zážitok v mobilnej aplikácii McDonald’s a v stánkoch predajní. Firma tvrdí, že celkové zmeny budú mať za následok „informovanejšie testy a automatizované riešenia na zlepšenie prevádzky reštaurácií“.