Domov Novinky Google obmedzí spam a reklamu v Gmaili

Google obmedzí spam a reklamu v Gmaili

Zdielať

Používateľov už nebaví preklikávať sa cez okná a okienka, len aby sa odhlásili z otravného mailinglistu, na ktorý sa neprihlásili…

Spoločnosť Mountain View sa zameriava na tých, ktorí zneužívajú svoje právomoci hromadného odosielania e-mailov, a v budúcom roku používateom poskytne možnosť jednoduchšieho odhlásenia z poštových zoznamov. Služba Gmail prinúti odosielateľov hromadných e-mailov, aby do februára budúceho roka poskytli jednoduchú možnosť odchodu. Spoločnosť teraz zaviedla nové požiadavky pre hromadných odosielateľov, ktorých cieľom je znížiť množstvo spamu, s ktorým sa musia používatelia služby vysporiadať. Za hromadných odosielateľov sú klasifikovaní odosielatelia, ktorí za jeden deň odošlú viac ako 5000 správ na adresy služby. Zvyčajne ide o marketingové kampane a vo všeobecnosti komerčné e-maily, ale môže ísť aj o spam, najmä ak o ne už nemáte záujem. Podľa nových pravidiel budú musieť mať komerčné e-maily tlačidlo na odhlásenie jedným kliknutím, ktoré bude v správe jasne viditeľné, a proces odhlásenia bude musieť byť ukončený do dvoch dní.

Firma bude tiež vyžadovať, aby hromadní odosielatelia zvýšili svoju úroveň, pokiaľ ide o zabezpečenie a konfiguráciu ich systémov, a bude od nich vyžadovať overovanie e-mailov pomocou DKIM a SPF, takže bude ťažšie vydávať sa za ich adresy „From“ (teda menej možností phishingu). Spoločnosť uvádza, že minulý rok sa vďaka jej požiadavke, aby e-maily odoslané na adresumali nejakú formu overenia, znížil počet neoverených správ o 75%. To však nie je všetko. Gigant zavedie aj „jasnú prahovú hodnotu miery spamu“, ktorú budú musieť odosielatelia dodržiavať. Spoločnosť tiež spolupracuje s partnermi, ako je Yahoo, aby sa tieto opatrenia stali štandardom pre všetkých v odvetví. Do februára 2024 budú musieť byť tieto zásady implementované. V opačnom prípade môžu byť hromadní odosielatelia označení spamovými filtrami alebo dokonca zablokovaní v schránkach.

Zdroj