Slováci mohli dodnes do 12-tej nakupovať rôzne produkty online bez nutnosti platby poštovného. Akciu s názvom Deň dopravy zdarma už po tretí raz organizoval v rámci slovenských e-shopov najväčší nákupný portál a porovnávač cien Heureka. Zverejnené čísla hovoria o tom, že ide doposiaľ o najsilnejší ročník akcie Deň dopravy zdarma.
Slováci aj tento rok využili možnosť nakúpiť si na internete tovar bez poštovného. Akcia, ktorú zastrešoval porovnávač cien prebiehala od 15. 11. od 12-tej hodiny až do nasledujúceho dňa, 16. 11, rovnako do 12-tej hodiny. „Podľa výsledkov Heureky zákazníci e-shopov utratili počas 24-hodinovej akcie vyše 1,88 milióna eur, teda o asi 50-tisíc viac ako vlani. Priemerná cena objednávky na zákazníka predstavovala 69 eur. Celkovo Slováci ušetrili na doprave vyše 90-tisíc eur,“ povedal manažér zákazníckeho servisu Heureky Jan Kriegel.
Zaujímavé je aj číslo zrealizovaných objednávok. V tento deň bolo uskutočnených 27273 objednávok, ktoré tak o štyri tisícky predbehli počet objednávok v rámci minuloročnej akcie. Najviac Slováci nakupovali v tento deň na internete produkty z kategórií elektronika (31%), bila technika (24%) či dom a záhrada (10%). Slováci ušetrili aj na doprave nákupov detského tovaru (8%), oblečenia a módnych produktov (7%) či produktov z kategórie kozmetika a zdravie (6%). Medziročne zostáva štruktúra týchto nákupov podobná.
Do tohtoročnej akcie sa zapojilo 438 e-shopov, pričom sa na nej zúčastnili iba obchody s certifikátom „Overené zákazníkmi“. Na poštovné zdarma mali nárok zákazníci, ktorí nakúpili v hodnote nad 15 eur. „S blížiacim sa vianočným obdobím sme chceli dať zákazníkom príležitosť nakúpiť si v predstihu darčeky pre svojich blízkych,“ dodal Ján Kriegel. Inšpiráciou pre akciu je projekt Freeshippingday.com, ktorý vznikol v USA. Akcia sa každoročne sa stretáva s veľkým záujmom e-shopov aj zákazníkov.