Domov Novinky Americké médiá spomínali Trumpa dvakrát viac

Americké médiá spomínali Trumpa dvakrát viac

Zdielať

Donald Trump mal v období od januára 2015 až do 6. novembra 2016 o takmer 100% viac mediálnych zmienok, ako Hillary Clinton. Vyplýva to z mediálnej analýzy americkej softvérovej spoločnosti Qlik, ktorá monitorovala šesticu najväčších amerických médií (CNN, Fox News, MSNBC, Al Jazeera, Bloomberg a Comedy Central).

prezidentska-appka-word-cloud

Analýza odhalila že republikán Donald Trump zaznamenal v uvedenom období 1,162 milióna mediálnych zmienok, pričom demokratická kandidátka Hillary Clinton len 616 tisíc. Tieto informácie zverejnila americká softvérová spoločnosť Qlik prostredníctvom svojej aplikácie analyzujúcej predvolebné kampane prezidentských kandidátov.

Jednoduchá a verejne dostupná appka ponúka okrem počtov mediálnych zmienok aj ich prehľad v čase – teda v ktorých fázach kampane mali kandidáti najnižší, resp. najvyšší počet zmienok. Aplikácia okrem toho ponúka analýzy kľúčových slov, ktoré kandidáti použili počas troch rozhodujúcich predvolebných debát. Odhaľuje aké slová kandidáti používali najčastejšie a tiež akým témam sa v debatách venovali najviac.

„Aplikácia, postavená na úspešnej biznisovej platforme Qlik Sense, umožňuje pomocou rôznych filtrov vyberať to, čo vás o amerických voľbách zaujíma. V priebehu sekúnd môžete analyzovať kampane podľa rôznych kritérií – kandidátov, období, diskusií, tém alebo kľúčových slov. Výsledky sa zobrazia v prehľadných grafoch prípadne slovných cloudoch,“ vysvetľuje Martin Kostič CEO slovenskej spoločnosti EMARK, ktorá je najväčším regionálnym partnerom Qliku.

prezidentska-appka-total-mentions

Analýza textových prepisov troch najdôležitejších debát pred voľbami odhalila, ktorým témam sa kandidáti venovali najviac a aj to, aké slová volili najčastejšie. Kým Clintonová použila počas predvolebných debát 2203 rôznych slov, jej republikánsky náprotivok si vystačil s 1776 slovami. U obidvoch bolo najčastejšie skloňovaným slovom „people“ (ľudia).

prezidentska-appka-top-words

Čo sa týka tematického zamerania, Clintonová častejšie ako Trump spomínala témy: práca, ženy, jadro, ekonomika, sociálne zabezpečenie, Amerika a Sýria. Trump častejšie ako Clintonová hovoril o témach: ISIS, dane, obchod, e-maily, Obama, Putin, Rusko, Irak, Irán, Mosul a Čína. Najväčším regionálnym partnerom Qliku je slovenská spoločnosť EMARK. Kľúčové slová Donalda Trumpa (TOP 5): people – 135, country – 115, look – 103, know – 96, think – 87.

Softvérová spoločnosť Qlik sa zaoberá vývojom riešení pre analýzu a vizualizáciu dát (business intelligence). „Volebná“ aplikácia stojí na platforme Qlik Sense, ktorá analýzou dát pomáha firmám po celom svete lepšie pochopiť trhy a robiť strategické rozhodnutia postavené na aktuálnych biznisových a trhových trendoch.