Domov Novinky Aké sú plány Netflixu na tento rok?

Aké sú plány Netflixu na tento rok?

Zdielať

Plány Netflixu podporované reklamou, obmedzenie zdieľania hesiel príde pred koncom roka 2022.

Platforma chce zaviesť reklamu a do konca roka 2022 začne obmedzovať zdieľanie hesiel, tvrdí nová správa, ktorá sa odvoláva na prístup k interným údajom. Je to oveľa rýchlejšie, ako to ešte pred mesiacom uviedol zakladateľ a spoluzakladateľ spoločnosti Reed Hastings v rámci posledného hovoru o štvrťročných výsledkoch. Hastings vtedy povedal, že najväčšia svetová služba na streamovanie videa na základe predplatného v priebehu „nasledujúceho roka alebo dvoch“ navrhne alternatívy k existujúcim plánom, ktoré budú založené na reklame. A v tom istom telefonáte prevádzkový riaditeľ spoločnosti povedal, že Netflix bude „približne rok iterovať“ v oblasti zdieľania hesiel, kým zavedie nejaký plán. Teraz sa to však môže stať skôr. Dve osoby, ktoré mali prístup k interným poznámkam, sa o ňu podelili s denníkom The New York Times, ktorý odhaľuje, že vedenie platformy plánuje spustiť úroveň podporovanú reklamou v období od októbra do decembra 2022.

V tejto chvíli nie je jasné, ako bude fungovať vstup do reklamy, keďže ako jeden z mála v medzinárodnom meradle – medzi Disney+, HBO Max, Amazon Prime Video, Apple TV+, Hulu, Peacock a Paramount+ – ponúka viacero plánov, ktoré sa rozlišujú podľa kvality videa a počtu simultánnych obrazoviek, a nie podľa obsahu. Bude existovať verzia mobilných, základných, štandardných a prémiových plánov s podporou reklám? Zdá sa to pravdepodobné, pretože by to umožnilo široké zacielenie na zákazníkov. V poznámke, ku ktorej získal prístup NYT, vedúci pracovníci poznamenali, ako si ich americkí konkurenti dokázali „udržať silné značky a zároveň ponúknuť službu podporovanú reklamou“. Hulu, Peacock, Paramount+ a HBO Max ponúkajú v USA úrovne podporované reklamou za nižšiu cenu ako plány bez reklamy.

Disney+ má koncom roka 2022 predstaviť vlastnú úroveň podporovanú reklamou. Netflix vo svojej poznámke uznal situáciu v USA: „Každá veľká streamovacia spoločnosť okrem Apple má alebo oznámila službu podporovanú reklamou. Ľudia z dobrého dôvodu chcú lacnejšie možnosti.“ Plány tejto platformy na obmedzenie zdieľania hesiel sa tiež začnú približne v posledných troch mesiacoch roku 2022, ku ktorej získal prístup NYT. Peters už prezradil, že sa „nesnažia zavrieť zdieľanie [hesiel], ale budeme od vás žiadať, aby ste platili o niečo viac, aby ste mohli zdieľať“. Pre tých, ktorých zaujíma, ako by to mohlo fungovať, od marca testuje možnosť, aby predplatitelia platili za zdieľanie svojich účtov mimo domácnosti v Čile, Kostarike a Peru. Členovia si tak môžu pridať „podúčty“ až pre dve osoby, ktoré s nimi nežijú, a to za nižšiu cenu.

Súčasne platforma v týchto regiónoch zaviedla aj prenosy profilov, ktoré umožňujú tým, ktorí si vypožičiavali, preniesť svoj zoznam sledovaných programov, históriu sledovania a personalizované odporúčania do nového účtu alebo profilu. Rýchle zavedenie oboch (plánov podporovaných reklamou a obmedzenie zdieľania hesiel) naznačuje zúfalú snahu Netflixu zvrátiť situáciu. V apríli streamovacia služba oznámila prvý úbytok predplatiteľov za posledných desať rokov, čo hlboko ovplyvnilo cenu jej akcií a následne aj ocenenie a vnímanie celého odvetvia streamovania videa. Na svojom poslednom štvrťročnom hovore k výsledkom firma uviedla, že podľa jeho odhadov existuje viac ako 100 miliónov domácností, ktoré využívajú jeho ponuku, ale neplatia za ňu. Ku koncu marca mala spoločnosť viac ako 221,6 milióna predplatiteľov, hoci očakáva, že do konca tohto štvrťroka stratí ďalšie 2 milióny. Vďaka skoršiemu ako očakávanému zavedeniu nižších cenových úrovní a možnosti pridávať ďalšie účty k existujúcim profilom bude dúfať, že v roku 2023 sa mu podarí pridať ďalšie milióny.

Zdroj