Domov Novinky UniCredit končí na Facebooku. Prečo?

UniCredit končí na Facebooku. Prečo?

Zdielať

Banka svoje rozhodnutie vysvetľuje bezpečnosťou, koniec pritom ohlásila celá skupina UniCredit Group.

Deaktivácia služieb sa týka Facebooku, Messengeru aj Instagramu, pričom k tomuto kroku má prísť k 1. júnu tohto roka. Banka sa k tomu vyjadrila paradoxne na sociálnej sieti takto: „Oznamujeme ukončenie pôsobenia skupiny UniCredit na kanáloch Facebooku, Messengera a Instagramu k 1. júnu tohto roka.“ Komunikácia s klientmi sa tak presúva výhradne na pobočky, email, či telefonickú podporu. Iné spoločnosti, ako napríklad mobilní operátori, pritom bežne komunikujú s klientmi aj cez sociálne siete, poskytujú im podporu a dokonca aj pýtajú identifikačné údaje, ak to je pre riešenie problému potrebné. Krok s bezpečnosťou teda zrejme súvisí s poslednými únikmi rôznych dát tejto sociálnej siete, ktoré sa objavili.

Banka v komentári tiež krok bližšie ozrejmuje: „Skupina UniCredit je presvedčená, že najlepší spôsob poskytovania služieb zákazníkom je prostredníctvom vlastných kontaktných miest a komunikačných kanálov. Skupina UniCredit pozastavila už v marci 2018 akúkoľvek platenú reklamu na Facebooku, a to z dôvodu obáv plynúcich zo spôsobov riešenia konkrétnych problematických a silne medializovaných prípadov zo strany samotnej služby. Tieto obavy pretrvávajú a preto sa celá skupina UniCredit rozhodla k 1. júnu 2019 deaktivovať všetky svoje profily na Facebooku a na Facebookom vlastnených sociálnych médiách – Messenger a Instagram. S klientmi banky i naďalej zostávame v kontakte s využitím iných oficiálnych komunikačných kanálov.“