Domov Novinky Päť dôvodov, prečo sa vám možno nedarí predávať

Päť dôvodov, prečo sa vám možno nedarí predávať

Zdielať

Konečne sa vám podarilo uviesť do prevádzky váš internetový obchod, indexovali ste ho vyhľadávacími nástrojmi a teraz môžete konečne čakať na predaj.

Ale z nejakého dôvodu sa nič nedeje a vy stále len čakáte. A možno aj niečo predávate, ale nie je to výška obratov, ktorú ste si od toho celého na začiatku sľubovali. Prečo? Pozrite sa na to, či nerobíte niektoré z nasledujúcich chýb a možno nájdete riešenie.

  1. Fotografie produktov sú nevyhovujúce

Návštevník internetového obchodu nemá možnosť dotýkať sa tovaru rukami a kontrolovať ho zo všetkých strán, ako v bežnej predajni. Z tohto dôvodu je mimoriadne dôležitá vizuálna prezentácia všetkých dôležitých informácií.

Musíte to zmeniť! Ak je to možné, najmite si fotografa a nechajte ho pre vás vyhotoviť kvalitné, profesionálne zábery z produktového radu. Ak nie, pokúste sa aspoň vylúčiť najhoršie možné obrazy od dodávateľa. Používajte kvalitné fotobanky, pretože niekedy aj obyčajná veľkosť a rozlíšenie obrázka rozhodne o osude daného produktu alebo služby.

  1. Popisy produktov sú nudné

Vezmite si napríklad stránku produktu – „Zelené tričko“. A v opise píšete: Tričko je zelené.  Originálne to moc nie je, však? Skúste sa zamyslieť nad tým, čo ešte môžete o ňom zákazníkom povedať, aby ste ich presvedčili, aby si ho kúpili?

Možno je vyrobené z najkvalitnejšieho prírodného hodvábu? Alebo šité ručne? Možno, že kresba na ňom bola maľovaná profesionálnym umelcom pre vašu individuálnu objednávku? Máte celý rad nápadov na vytvorenie skutočne zaujímavého popisu.

Ľudia potrebujú pochopiť, čo kupujú, aká je výhoda tohto produktu, a prečo by mali nakupovať od vás a nie od niekoho iného. Poskytovanie takýchto informácií potenciálnym kupujúcim umožňuje prekonať vzdialenosť medzi nedostatkom predaja a vytváraním toku objednávok.

Pokiaľ nemáte kreatívneho ducha, ktorý by to v jednej myšlienke perfektne vyjadril a všetko dôležité zachytil, nechajte popis na dobrú reklamnú agentúru.

  1. Pýtate príliš veľa alebo málo

Produkty a služby sa hodnotia cenou, ktorá je daná v prvom rade kvalitou. Potom sa vo výraznej miere na tvorbe konečnej ceny podieľa aj konkurencia. Dovoliť si ale veľké experimenty v tomto smere asi nemôžete.

Hľadanie optimálnej cenovej hodnoty nie je tak jednoduché, ako sa to na prvý pohľad môže zdať. V skutočnosti je v tejto cene potrebné stanoviť náklady na logistiku, skladovanie výrobkov, marketing a platbu za prácu zamestnancov. Preto je potrebné všetko dobre vypočítať a vykonať malý prieskum trhu analyzovaním cenovej politiky najbližších konkurentov.

  1. Zlá orientácia na stránke

Po návšteve vašej stránky by mal návštevník ľahko nájsť to, o čo má záujem. Preto by mala byť pozornosť venovaná navigácii a štruktúre katalógu internetového obchodu.

Navigácia na stránkach by mala byť logická, vyhľadávanie by malo fungovať správne a tovar správne zaradený do kategórie. Nezabudnite tiež na filtre a značky, ktoré zjednodušujú navigáciu s veľkým počtom stránok.

  1. Príliš komplikované

Ak sa vôbec nepredáva alebo predaje klesajú, pokúste sa si prejsť celým procesom objednávania sami, ako to musí urobiť aj kupujúci. Možno vznikol problém kvôli tomu, že si nemôže nič kúpiť, pretože nič nefunguje a vy o tom ani neviete. Stačí obyčajné zablokovanie tlačidla „kúpiť“ a máte obrovský problém.

Existuje ale veľa ďalších bodov súvisiacich so skúsenosťami používateľov, ktoré ich môžu v nakupovaní zastaviť práve v štádiu platby. Napríklad príliš veľa krokov k dokončeniu nákupu, komplexných formulárov atď. Skúste to zmeniť a pozrieť sa, či niektorý  z týchto problémov nevyriešite s dobrou reklamnou agentúrou a správnym nastavením eshopu.