Domov Novinky Meta predstavuje vylepšenú umelú inteligenciu

Meta predstavuje vylepšenú umelú inteligenciu

Zdielať

Meta AI využíva aspoň raz mesačne vyše 400 miliónov používateľov.

Umelá inteligencia od Mety používateľom jej sietí umožňuje rýchlejšie a efektívnejšie vykonávať úlohy, učiť sa, vytvárať obsah a kontaktovať sa s ľuďmi, ktorí pre daného používateľa v živote niečo znamenajú. Aj napriek problematickej (ne)ochrane súkromia spoločnosť udáva vyše 3 miliardy mesačne aktívnych používateľov. Jej umelá inteligencia, Meta AI, má vyše 400 miliónov mesačných používateľov, z toho 185 miliónov ju využíva naprieč službami denne.

Nový model Llama 3.2 umožní nové funkcie, ktoré nedávno firma predstavila. Meta AI už má, po vzore Siri, Alexy a iných, svoj vlastný hlas. Stačí ľudskou rečou povedať požiadavku v Messengeri, Facebooku, WhatsAppe a Instagram DM, a AI odpovie. A je pritom jedno, či je to odpoveď na otázky, vysvetlenie niečoho alebo proste si chcete vypočuť nejaký vtip.

Postupne, ako sa funkcia bude uvoľňovať, bude na výber viacero hlasov, vrátane hlasov známych osobností ako John Cena, Keegan Michael Key, Kristen Bell a iných. Zaujímavou novinkou je možnosť zdieľať fotografie v chatoch s Meta AI, ktorá pochopí čo je na obrázku zobrazené, a bude vedieť odpovedať na otázky. Bude možnosť odfotiť napríklad kvet, a AI povie, o aký druh ide.

Aj keď je to zaujímavá funkcia, na zber húb ju začínajúcim hubárom odporúčať nedokážeme. Prípadne bude možnosť odfotiť jedlo a spýtať sa na recept, a natrénovaná AI sa pokúsi odpovedať. Jednoduchá bude aj úprava fotiek. Spoločnosť funkciu prezentuje na obrázku kozy, ktorú pomocou textových príkazov vie premiestniť z farmy na skateboard a prikresliť čiapku s nápisom.

Rovnako umožní zmeniť oblečenie ľudí alebo prikresliť rôzne atmosférické javy. Pri prezdieľaní fotografie na príbeh na Instagram dokáže vytvoriť vlastné zábavné pozadie. Medzi užitočnejšie funkcie patrí nástroj na tlmočenie, ktorá umožní v reálnom čase prekladať audio do viacerých jazykov, vrátane synchronizácie pier do prekladaného jazyka.

Úvodný test začne na Instagrame a Facebooku, ktorý preloží videá vybraných tvorcov z Latinskej Ameriky a USA v španielčine a angličtine, a postupne sa bude rozširovať. Aj po prípadnom rozšírení však budú zrejme podporované len niektoré svetové jazyky, a slovenčina teda medzi nimi nebude. Ďalšou zábavnou funkciou je Predstavivosť od Meta AI.

Vytvorí generované obrázky z fotografií používateľa, ktoré ho premenia na superhrdinu alebo čokoľvek iné a to priamo v časovej osi, príbehoch a profilových obrázkoch. A priatelia na sieti ich budú môcť vidieť, reagovať na ne alebo ich napodobňovať. Rovnako sama navrhne vhodný popisok pre príbehy na Instagrame a Facebooku.

Fungovať to bude aj s tzv. témami v chatoch – pozadie a štýl textovej bubliny. Meta AI bude taktiež navrhovať svoje vlastné výtvory, ktoré by sa používateľovi mohli páčiť. Spoločnosť nezabúda ani na majiteľov rôznych biznisov. Tisíce firiem využívajúcich službu reklám click-to-message (klikni a napíš) v angličtine si budú môcť nastaviť robota, ktorý odpovie na otázky potencionálnym zákazníkom, vrátane technickej podpory alebo akýsi dotazník, ktorý vyberie vhodný produkt.

Služba sľubuje zvýšiť predaj produktov a získanie viac zákazníkov. Generatívna AI v reklamách získava silné nasadenie, nástroje používa viac ako milión tvorcov reklám a posledný mesiac sa vytvorilo vyše 15 miliónov reklám. Reklamné kampane využívajúce generatívne funkcie reklám s umelou inteligenciou Meta dosiahli v priemere o 11% vyššiu mieru prekliku a o 7,6% vyššiu mieru konverzie v porovnaní s kampaňami, ktoré tieto funkcie nevyužívali.

Technológie Mety sú teda viac chytrejšie, zábavnejšie a použiteľnejšie a pomáhajú rásť firmám. Spoločnosť má ambíciu stať sa lídrom v oblasti a poskytovať nástroje na uľahčenie života.

Zdroj