Domov Novinky Google One má až 100 miliónov platiacich používateľov

Google One má až 100 miliónov platiacich používateľov

Zdielať

Google sa snaží presvedčiť používateľov jeho služieb aby prešli na platené verzie.

Sundar Pichai, CEO firmy, v piatok oznámil, že gigant dosiahol historický míľnik. Počet predplatiteľov služby Google One presiahol hranicu 100 miliónov používateľov. Je to all-in-one služba, ktorá za jednotný poplatok výrazne zvyšuje kapacitu online úložiska pre bezplatné služby ako Gmail, Google Drive a Fotky, a taktiež pridáva nové funkcie a služby. K rastu počtu platiacich používateľov prispelo viacero faktorov.

Jedným z nich bolo zrušenie nelimitovaného priestoru na Disku pre fotografie, ale aj započítanie priestoru v cloude, ktorý zaberala záloha chatov a médií z aplikácie WhatsApp, do spoločného, limitovaného priestoru. Firma uviedla, že k hranici 100 miliónov sa blížila už pri oznamovaní finančných výsledkov za štvrtý kvartál minulého roku, a zároveň oznámila nový typ predplatného s názvom AI Premium pre služby založené na umelej inteligencii.

Ešte nie je úplne jasné, aké služby budú súčasťou predplatného v budúcnosti, ale už v súčasnosti sa ponúka prístup k vylepšenej verzii služby Gemini, a čoskoro sa pridajú generatívne funkcie do služieb ako Gmail a Docs. Predplatné je ale pomerne drahé, stojí až 22 eur mesačne, a pokiaľ si používateľ platí premium aj za YouTube, mesačná alebo ročná faktúra za služby sa môže šplhať do nepríjemných výšok. Pri ročnej platbe sa dá ušetriť 16%, pri AI Premium v čase písania článku ročné predplatné nebolo dostupné.

Spoločnosť taktiež upozorňuje používateľov iPhonov, že jej AI Premium plán sa nebude dať kúpiť priamo cez App Store, a klasické povýšenie existujúcich plánov teda nie je možné. Na aktiváciu AI Premium bude nutné najprv zrušiť predplatné platené cez App Store a následne sa zaregistrovať do služby priamo cez Google. Pre porovnanie, platenému predplatnému pre službu YouTube trvalo 9 rokov, kým sa dostalo na nedávnu úroveň taktiež 100 miliónov platiacich používateľov.

Predplatnému pomohli extra funkcie ako prístup k hudobnej knižnici, streamovanie vo vysokej kvalite a hlavne zbavenie sa neustálych otravných reklám. Práve posledná menovaná funkcia je pre mnohých kľúčová a niekedy aj jediná, pre ktorú si predplatitelia platia službu, a keďže gigant si to uvedomuje, začala vo veľkom blokovať divákov so zapnutým blokovačom reklám. Nie je jasné ako to technicky dosahuje, nakoľko niektorým používateľom funguje videoplatforma bez obmedzenia naďalej aj s blokovačmi reklám.

Zdroj