Google sa snaží presvedčiť používateľov jeho služieb aby prešli na platené verzie.
Sundar Pichai, CEO firmy, v piatok oznámil, že gigant dosiahol historický míľnik. Počet predplatiteľov služby Google One presiahol hranicu 100 miliónov používateľov. Je to all-in-one služba, ktorá za jednotný poplatok výrazne zvyšuje kapacitu online úložiska pre bezplatné služby ako Gmail, Google Drive a Fotky, a taktiež pridáva nové funkcie a služby. K rastu počtu platiacich používateľov prispelo viacero faktorov.
Jedným z nich bolo zrušenie nelimitovaného priestoru na Disku pre fotografie, ale aj započítanie priestoru v cloude, ktorý zaberala záloha chatov a médií z aplikácie WhatsApp, do spoločného, limitovaného priestoru. Firma uviedla, že k hranici 100 miliónov sa blížila už pri oznamovaní finančných výsledkov za štvrtý kvartál minulého roku, a zároveň oznámila nový typ predplatného s názvom AI Premium pre služby založené na umelej inteligencii.
Ešte nie je úplne jasné, aké služby budú súčasťou predplatného v budúcnosti, ale už v súčasnosti sa ponúka prístup k vylepšenej verzii služby Gemini, a čoskoro sa pridajú generatívne funkcie do služieb ako Gmail a Docs. Predplatné je ale pomerne drahé, stojí až 22 eur mesačne, a pokiaľ si používateľ platí premium aj za YouTube, mesačná alebo ročná faktúra za služby sa môže šplhať do nepríjemných výšok. Pri ročnej platbe sa dá ušetriť 16%, pri AI Premium v čase písania článku ročné predplatné nebolo dostupné.
Spoločnosť taktiež upozorňuje používateľov iPhonov, že jej AI Premium plán sa nebude dať kúpiť priamo cez App Store, a klasické povýšenie existujúcich plánov teda nie je možné. Na aktiváciu AI Premium bude nutné najprv zrušiť predplatné platené cez App Store a následne sa zaregistrovať do služby priamo cez Google. Pre porovnanie, platenému predplatnému pre službu YouTube trvalo 9 rokov, kým sa dostalo na nedávnu úroveň taktiež 100 miliónov platiacich používateľov.
Predplatnému pomohli extra funkcie ako prístup k hudobnej knižnici, streamovanie vo vysokej kvalite a hlavne zbavenie sa neustálych otravných reklám. Práve posledná menovaná funkcia je pre mnohých kľúčová a niekedy aj jediná, pre ktorú si predplatitelia platia službu, a keďže gigant si to uvedomuje, začala vo veľkom blokovať divákov so zapnutým blokovačom reklám. Nie je jasné ako to technicky dosahuje, nakoľko niektorým používateľom funguje videoplatforma bez obmedzenia naďalej aj s blokovačmi reklám.