Domov Novinky Chatbot riadi vývoj produktu v technologickej firme

Chatbot riadi vývoj produktu v technologickej firme

Zdielať

Chatboti s umelou inteligenciou dostali za úlohu riadiť technologickú spoločnosť.

Vytvorili softvér za menej ako 7 minút a za menej ako 1 dolár. Výskumníci v novej štúdii zadali technologickej spoločnosti poháňanej umelou inteligenciou úlohu vyvinúť 70 rôznych programov. Zistili, že umelá inteligencia dokáže vyvinúť softvér za menej ako sedem minút a v priemere za menej ako 1 dolár nákladov. Botom s umelou inteligenciou boli pridelené úlohy a boli schopní rozprávať, robiť logické rozhodnutia a odstraňovať chyby. Chatboty s umelou inteligenciou, ako napríklad ChatGPT od OpenAI, môžu prevádzkovať softvérovú firmu rýchlym a nákladovo efektívnym spôsobom s minimálnym zásahom človeka, naznačuje nová štúdia. Zistenia prišli po tom, ako výskumníci zverejnili inú štúdiu, v ktorej agenti s umelou inteligenciou poháňaní veľkými jazykovými modelmi dokázali sami riadiť virtuálne mesto. V najnovšej práci tím výskumníkov z Brownovej univerzity a viacerých čínskych univerzít uskutočnil experiment s cieľom zistiť, či boti AI poháňaní verziou modelu ChatGPT 3.5 dokážu dokončiť proces vývoja softvéru bez predchádzajúceho školenia.

Na tento test výskumníci vytvorili hypotetickú spoločnosť na vývoj softvéru s názvom ChatDev. Na základe vodopádového modelu (sekvenčného prístupu k tvorbe softvéru) bola firma rozdelená do štyroch fáz v chronologickom poradí: návrh, kódovanie, testovanie a dokumentácia. Odtiaľ výskumníci pridelili botom s umelou inteligenciou konkrétne úlohy tak, že každému z nich zadali „dôležité údaje“, ktoré opisovali „určenú úlohu a úlohy, komunikačné protokoly, kritériá ukončenia a obmedzenia“. Keď výskumníci pridelili botom AI ich úlohy, každý bot bol pridelený do príslušných fáz. Napríklad „generálny riaditeľ“ a „technický riaditeľ“ ChatDev pracovali vo fáze „navrhovania“ a „programátor“ a „umelecký dizajnér“ vystupovali vo fáze „kódovania“. Počas každej etapy sa pracovníci s umelou inteligenciou medzi sebou rozprávali s minimálnym vstupom človeka, aby dokončili špecifické časti procesu vývoja softvéru (od rozhodovania o tom, ktorý programovací jazyk použiť, až po identifikáciu chýb v kóde) až kým nebol softvér hotový.

Výskumníci uskutočnili experiment s rôznymi softvérovými scenármi a použili na ne sériu analýz, aby zistili, ako dlho trvalo ChatDev dokončiť každý typ softvéru a koľko by každý z nich stál. Výskumníci napríklad zadali spoločnosti úlohu „navrhnúť základnú hru Gomoku“, abstraktnú strategickú stolovú hru známu aj ako „Päť v rade“. Vo fáze návrhu generálny riaditeľ požiadal technického riaditeľa, aby „navrhol konkrétny programovací jazyk“, ktorý by „uspokojil požiadavky nového používateľa“, na čo technický riaditeľ odpovedal jazykom Python. Generálny riaditeľ vzápätí povedal: „Skvelé!“ a vysvetlil, že tento programovací jazyk je „vďaka svojej jednoduchosti a čitateľnosti obľúbený pre začiatočníkov aj skúsených vývojárov“. Po tom, čo technický riaditeľ odpovedal: „Začnime,“ spoločnosť prešla do fázy kódovania, v ktorej technický riaditeľ požiadal programátora, aby napísal súbor, po ktorom programátor požiadal dizajnéra, aby dal softvéru „krásne grafické používateľské rozhranie“. Reťazec chatu sa opakoval v každej fáze, až kým nebol softvér vyvinutý.

Po zadaní 70 úloh spoločnosti sa v štúdii zistilo, že firma poháňaná umelou inteligenciou bola schopná dokončiť celý proces vývoja softvéru „v priemere za menej ako sedem minút pri nákladoch nižších ako jeden dolár“ – a to všetko pri identifikácii a riešení „potenciálnych zraniteľností“ vďaka svojej „pamäti“ a „sebareflexii“. V dokumente sa uvádza, že približne 86,66% vytvorených softvérových systémov bolo „vykonaných bezchybne“. „Naše experimentálne výsledky dokazujú účinnosť a nákladovú efektívnosť automatizovaného procesu vývoja softvéru riadeného programom ChatDev,“ napísali výskumníci v dokumente. Výsledky štúdie poukazujú na jeden z mnohých spôsobov, ako môžu výkonné technológie generatívnej umelej inteligencie, ako je ChatGPT, vykonávať špecifické pracovné funkcie. Odkedy sa chatbot s umelou inteligenciou objavil v novembri, pracovníci v rôznych odvetviach ho používajú v práci na úsporu času a zvýšenie produktivity.

Najmä programátori môžu považovať nástroje generatívnej AI za prospešné pre svoj osobný a pracovný život. Daniel Dippold, programátor v Berlíne, použil ChatGPT na vývoj programu, ktorý mu pomohol nájsť byt, a zistilo sa, že zamestnanci Amazonu používajú ChatGPT na vývoj softvéru. Štúdia však nebola dokonalá: Výskumníci zistili obmedzenia, ako sú chyby a skreslenia v jazykových modeloch, ktoré by mohli spôsobiť problémy pri tvorbe softvéru. Napriek tomu výskumníci uviedli, že zistenia „môžu potenciálne pomôcť mladším programátorom alebo inžinierom v reálnom svete“ v budúcnosti.

Zdroj