Platforma uskutočňuje to, čo popisuje ako malý celosvetový experiment.
Vyzýva tiež používateľov, aby vypli svoje blokovače reklám a predišli tak obmedzeniu na zobrazenie troch videí. Prvýkrát to zaznamenal používateľ na zahraničnej platforme, ktorý si všimol, že platforma zobrazuje vyskakovacie okno, ktoré informuje používateľov blokovačov reklám, ktorí sú cieľom tohto testu, že „po troch videách bude prehrávač blokovaný“. „Zdá sa, že používate blokovač reklám. Prehrávanie videa bude blokované, pokiaľ nebude YouTube povolený na whitelist alebo nebudete mať vypnutý blokovač reklám,“ dodáva sa v správe. Ďalej sa uvádza: „reklamy umožňujú zostať zadarmo pre miliardy používateľov na celom svete. Môžete prejsť na verziu bez reklám s YT Premium, a tvorcovia stále získajú zaplatené z vašich prihlásení.“
Po prijatí tohto varovania budú mať používatelia iba dve možnosti: vypnúť svoj blokovač reklám a umožniť zobrazovanie reklám alebo sa prihlásiť na Premium a zbaviť sa všetkých reklám. Platforma potvrdila, že tieto upozornenia sú súčasťou experimentu a uvádza, že spoločnosť naliehavo žiada divákov, aby umožnili reklamy na platforme alebo vyskúšali Premium. „Súčasne uskutočňujeme malý celosvetový experiment, ktorý nalieha na divákov s povolenými blokovačmi reklám, aby umožnili reklamy alebo vyskúšali YouTube Premium,“ uvádza prevádzkovateľ. Keď sa spýtali, či spoločnosť plánuje blokovať používateľom prístup k platforme, ak používajú blokovače reklám, platforma uvádza, že prehrávanie môže byť dočasne vypnuté v „extrémnych prípadoch“.
„V extrémnych prípadoch, kde diváci pokračujú v používaní blokovačov reklám, bude prehrávanie dočasne vypnuté. Veľmi vážne berieme vypnutie prehrávania a prehrávanie vypneme len v prípade, ak diváci ignorujú opakované žiadosti o povolenie reklám,“ povedala spoločnosť. „Aby sa predišlo prerušeniu ako súčasť tohto experimentu, diváci používajúci blokovače reklám môžu vypnúť svoj blokovač reklám, povoliť reklamy alebo sa prihlásiť na Premium.“ Neuvádzajú sa informácie o tom, koľko a ktoré regióny sa zúčastňujú na tomto experimente a vidia tieto varovania. Toto nasleduje po ďalšom „malom experimente“ v máji, kedy platforma testovala priame blokovanie prístupu používateľov blokovaču reklám k platforme.
„Detekcia blokovača reklám nie je nič nové a iní vydavatelia pravidelne žiadajú divákov, aby vypnuli blokovače reklám,“ povedal hovorca firmy. Pritom služby Music a Premium nedávno prekročili 80 miliónov predplatiteľov, kde za jediný rok pribudlo viac ako 30 miliónov, podľa Variety.