Spoločnosť po statickom požiari pokračuje v pokuse o vypustenie lode Starship na obežnú dráhu.
Nosná raketa Starship aj pristávacia plocha sú v dobrom stave po statickej skúške 9. februára, ktorá je posledným technickým míľnikom pred pokusom o orbitálny štart. Statická skúška takmer všetkých motorov nosnej rakety, ktorú SpaceX vykonala začiatkom tohto mesiaca, bola „posledným kontrolným bodom“ pred prvým pokusom o orbitálny štart, ktorý sa uskutoční pravdepodobne niekedy v marci, uviedol 21. februára predstaviteľ spoločnosti. Gary Henry, hlavný poradca pre vesmírne riešenia v oblasti národnej bezpečnosti v spoločnosti, v rámci diskusie na konferencii Space Mobility tu hovoril o dodávkach „raketového nákladu“ a uviedol, že nosná raketa Super Heavy aj jej štartovacia rampa boli po teste 9. februára v dobrom stave, čo uvoľnilo cestu k orbitálnemu štartu, ktorý ešte čaká na povolenie Federálneho úradu pre letectvo.
„Úspešne sme zažali horúci oheň a to bola naozaj posledná kontrola,“ povedal. „Vozidlo je v dobrom stave. Plošina je v dobrom stave.“ Z 33 motorov Raptor v nosnej rakete Super Heavy vystrelilo len 31. Šéf SpaceX Elon Musk tesne po teste napísal, že jeden motor dostal povel na vypnutie tesne pred zážihom a druhý sa vypol predčasne. Neskôr uviedol, že motory pracovali na 50% svojho menovitého ťahu. To viedlo k špekuláciám, že firma bude musieť vykonať druhý statický zápalný test, aby sa dostalo do chodu všetkých 33 motorov, alebo ich spustiť na vyššiu úroveň ťahu. Henry však naznačil, že SpaceX neplánuje ďalší takýto test pred pokusom o orbitálny štart.
„Takmer všetky predpoklady na podporu orbitálneho demonštračného pokusu tu v najbližšom mesiaci vyzerajú dobre,“ povedal. Spoločnosť pred pokusom o štart ešte musí získať licenciu FAA na vypustenie. „Dúfame, že túto licenciu získame vo veľmi blízkej budúcnosti,“ povedal a pripravil pokus o štart „pravdepodobne v marci“. Keď SpaceX uskutoční tento demonštračný orbitálny štart, Henry povedal, že je pripravená rýchlo pokračovať v operačných štartoch Starship. „Veľmi, veľmi rýchlo sa priblížime k systému, ktorý môžeme uviesť do prevádzky,“ povedal a začal s vypúšťaním družíc druhej generácie Starlink. „Máme niekoľko takých, ktoré veľmi trpezlivo čakajú na vypustenie na Starship.“
Vysvetlil, že tieto prvé štarty Starlinku budú slúžiť ako testovací program, ktorý zdokonalí štart a obnovu dvoch stupňov Starshipu. „Niekde v rámci tejto cesty, ktorá sa uskutoční tento rok, urobíme veľký obrat k ďalšej časti architektúry systému pristátia človeka,“ povedal tým, že predvedieme orbitálne depo potrebné na doplnenie paliva na obežnej dráhe lunárnej verzie Starshipu. To poskytne ďalšie skúsenosti s testovaním prostredníctvom tankerov, ktoré budú lietať, aby dopravili pohonné látky do depa. „Na tankeroch je pekné to, že musia aj vstúpiť,“ povedal. „Vytvorili sme túto rubriku, v ktorej budeme môcť v nasledujúcom roku alebo dvoch urobiť veľa experimentov s týmto systémom tepelnej ochrany, ktorý umožní úspešný návrat Starshipu.“
Henry neskôr v diskusii tvrdil, že výrazne zníži náklady na štart. „Sme na prahu možnosti, že hmotnosť na obežnú dráhu klesne z 2000 dolárov za kilogram na 200 dolárov za kilogram,“ povedal. V dlhodobom horizonte by sa náklady mohli ďalej znižovať až do bodu, keď bude pohonná hmota najväčším faktorom hraničných nákladov na jeden štart. „Ak Elon dosiahne svoje,“ povedal, „ste na 20 dolároch za kilogram.“