Foxconn, známy dodávateľ pre Apple, sa chystá vyrábať elektrické vozidlá v Európe, Latinskej Amerike aj Indii.
Predseda predstavenstva firmy Liu Young-Way sa už skôr zmienil o Mexiku ako možnom mieste výroby elektrických vozidiel. Technologický gigant plánuje vyrábať elektrické vozidlá v Európe, Indii a Latinskej Amerike, vrátane „nepriamej“ spolupráce s nemeckými výrobcami automobilov, uviedol v stredu predseda predstavenstva Liu Young-way. Foxconn, ktorá sa oficiálne nazýva Hon Hai Precision Industry, sa chce stať významným hráčom na globálnom trhu s elektrickými vozidlami a uzavrela dohody s americkým startupom Fisker a thajskou energetickou skupinou PTT PCL. Liu v rozhovore s novinármi na obchodnom fóre v Taipei po tom, ako v pondelok predstavil tri prototypy elektromobilov, uviedol, že vzhľadom na obmedzenia týkajúce sa zverejňovania informácií nemôže poskytnúť žiadne podrobnosti o svojich plánoch v Európe, Indii a Latinskej Amerike.
Foxconn sa spojí so Stellantis, aby vyrábala techniku na pripojenie automobilov. „Európa bude o niečo rýchlejšia, s tým súhlasím. Ale kde, to vám nemôžem povedať,“. Na otázku, či budú spolupracovať s nemeckými automobilkami, odpovedal „nepriamo“ a uviedol, že časový plán bude najprv Európa, potom India a Latinská Amerika, pričom dodal, že Mexiko je „veľmi možné“. Ďalej zástupca povedal, že budú používať model, ktorý označujú ako BOL (znamená to Build, Operate, and Localise, teda vybudovať, prevádzkovať a lokalizovať), investovať s partnermi do výstavby a prevádzky miestnych tovární a potom predávať miestnym spotrebiteľom. V máji pritom firma a výrobca automobilov Stellantis oznámili plán vytvoriť spoločný podnik, ktorý bude dodávať technológie do automobilov a technológie prepojené s automobilmi v celom automobilovom priemysle.
Foxconn tento mesiac kúpila továreň od amerického startupu Lordstown Motors na výrobu elektromobilov. V auguste kúpila továreň na výrobu čipov na Taiwane, aby v budúcnosti zabezpečila dopyt po čipoch pre automobily. Firma je pritom známa najmä výrobou zariadení iPhone pre Apple, ktorá si stanovila cieľ dodávať komponenty alebo služby pre 10% elektrických vozidiel na svete v rokoch 2025 až 2027, keďže sa snaží diverzifikovať zdroje príjmov z pozície zmluvného výrobcu elektroniky. Liu, ktorý predtým vystúpil na tom istom fóre, povedal, že Taiwan má prirodzenú výhodu, pokiaľ ide o výrobu elektrických vozidiel, pretože je silný v oblasti softvéru a polovodičov. „Toto sú výhody, ktoré Taiwan pestuje už mnoho rokov a v ktorých je najlepší.“