Domov Novinky Ženy sa v počítačoch vyznajú viac ako si muži myslia

Ženy sa v počítačoch vyznajú viac ako si muži myslia

Zdielať

Intel zeny 01Najnovší prieskum spoločnosti Intel úplne vyvracia obvyklé stereotypy o počítačovo negramotných blondínkach s ružovými laptopmi. Ženy sa vo svete IT orientujú omnoho lepšie ako si muži myslia a navyše sú pri výbere aj praktickejšie. Prieskum spoločnosti Intel sa realizoval v ČR, Maďarsku a Slovensku medzi 1 877 respondentmi vo veku 20 až 40 rokov, z toho bolo 1 239 žien a 638 mužov.

Čo sa týka výberu počítača, muži majú tendenciu vidieť svoje polovičky ako netechnické a neschopné správneho výberu. Ako úplne mylný sa ukázal názor, že ženy vyberajú notebooky podľa farby a dizajnu a na výkon či procesor vôbec neberú ohľad.

„Pri výbere nového počítača sa ženy riadia predovšetkým podľa jeho výkonu, nasleduje výdrž batérie, cena, procesor a funkcie. Dizajn, dotykové ovládanie a farba sú až ďalšie v poradí. U mužov je poradie na prvých štyroch miestach výkon, procesor, cena a výdrž, ďalej je to rovnaké ako u žien. V každom prípade priority žien odrážajú ich reálne potreby a nie módne preferencie,“ uvádza Martin Vařbuchta, manažér pre maloobchodný predaj spoločnosti Intel. Výsledky sú si vo všetkých troch krajinách vzácne podobné.

Intel zeny 03

Ženy aj muži sa dokonale zhodujú, pokiaľ ide o možnosti odpojiť od notebooku obrazovku a používať ju samostatne ako tablet. Konvertibilitu by uvítalo 71,5 % žien a 70 % mužov. Za prístroj s odnímateľnou obrazovkou by potom väčšina žien (81 %) bola ochotná priplatiť maximálne do 120 eur, muži v ČR a SR sú o niečo málo benevolentnejší. Obdobne láka aj dotykové ovládanie (72 % žien a 73,4 % mužov).

Pokiaľ dáme ženám na výber medzi tabletom a kategóriou „dva v jednom“ a ultrabookom, osemkrát viac žien by si vybralo „dva v jednom“, u mužov by to bolo dokonca jedenásťkrát viac. Maďarským špecifikom je vysoká dôvera k formátu „dva v jednom“ medzi ženami – ako svoj vysnívaný ich vidí iba jedna tretina. Stolný počítač u žien neletí, vybralo by si ho len 5 % respondentiek. Muži k stolným počítačom tiahnu viac (16,5 %), pretože sa viac venujú hraniu počítačových hier.

Intel zeny 04

Ženy sú pri výbere počítača oveľa pragmatickejšie ako si muži myslia. Na farbe ženám záleží menej ako sa očakávalo, pokiaľ už volia výraznú farbu, vyberú si fialovú. Omnoho väčší dôraz kladú na výkon, výdrž batérie a možnosť používať notebook aj ako tablet, čo teda znamená, že preferujú formát zariadenia „2v1“.

Z prieskumov spoločnosti Intel vyšlo najavo, že farba počítača nehrá pre takmer 43 % žien rolu, v Českej republike je to dokonca 54 %. „Vo farebnej palete u žien na Slovensku prekvapivo víťazí konzervatívna čierna pred striebornou a ďalšími výraznejšími farbami v poradí červená, fialová, biela, modrá a zelená. Pre oranžovú, žltú alebo ružovú by sa rozhodla už len približne jedna žena zo sto,“ konštatuje Martin Vařbuchta. V porovnaní so ženami v ČR a SR volia Maďarky farby, ktoré sú viac v súlade so stereotypmi vychádzajúcimi z pohlavia, ako je napríklad ružová a biela.

Intel zeny 05

„Výsledok sa z hľadiska výrobcov môže javiť ako prekvapivý a výrobcovia počítačov z neho môžu vyvodiť nové impulzy pre farby, o ktoré by medzi ženami bol záujem. Vo všetkých troch krajinách prekvapila záujem o fialovú, ale taktiež modrú a zelenú, ktoré v súčasnosti nepatria medzi najfrekventovanejšie farby počítačov,“ hovorí Martin Vařbuchta zo spoločnosti Intel.

V aktuálnej ponuke e-shopu Alza.sk dominuje z hľadiska farebnosti mobilných počítačov čierna, strieborná a odtiene šedej. „Na ostatné farby v poradí biela, červená, modrá, hnedá, oranžová, ružová a žltá pripadá spolu asi desať percent ponuky,“ hovorí Šárka Jakoubková z Alza.sk. „Na zvýšené požiadavky po vzhľadovo originálnych produktoch, u ktorých zákazník sleduje aj potrebu sa odlíšiť, sme pripravení reagovať. Doterajšie skúsenosti však potvrdzujú, že zákazníci vyberajú predovšetkým podľa pomeru cena/výkon,” dodáva Jakoubková.

Zdroj: Tlačová správa Intel

Odpovedať

Vložte komentár prosím!
Zadajte svoje meno