Domov Novinky Telekom pripravil kampaň s nepočujúcimi hercami

Telekom pripravil kampaň s nepočujúcimi hercami

Zdielať

Telekom

Pred 100 rokmi by boli Nepočujúci hviezdy, ale môžu byť nimi pre nás aj dnes – odznie v tohtoročnej kampani Telekomu Láska nepotrebuje zvuk, v ktorej účinkujú nepočujúci herci z divadla Tiché iskry. Spot vznikol pri príležitosti blížiaceho sa Medzinárodného týždňa Nepočujúcich (23. – 29. septembra 2013), ktorý má za cieľ upozorniť verejnosť na prítomnosť Nepočujúcich medzi nami.

„Cieľom kampane je ukázať, že tieto herecké hviezdy a Nepočujúci všeobecne dokážu zažiariť aj dnes. Nepočujúci označujú za ich najväčší problém  postoj spoločnosti. Tie skutočné bariéry sú v mysliach počujúcich ľudí.  Na komunikáciu s Nepočujúcimi nie sú nevyhnutné iba posunky. Veľakrát stačí len jasne artikulovať, byť trpezlivý a rešpektovať ich,“ hovorí šéf korporátnej komunikácie Telekomu Andrej Gargulák. Spoločnosť už 11 rokov pomáha Nepočujúcim a tvorí spolu s nimi projekty, ktoré im skvalitňujú život. Špeciálna reklama sa bude vysielať v televízii počas celého týždňa Nepočujúcich.

Telekom pripravil kampaň s nepočujúcimi hercami

  • Blíži sa Medzinárodný týždeň Nepočujúcich ( 23.- 29. september 2013)
  • Špeciálna kampaň inšpirovaná nemým filmom z 20. rokov minulého storočia – „Pred 100 rokmi by boli hviezdy, s Telekomom sú nimi aj dnes.“
  • Deň otvorených dverí pre verejnosť v škole pre Nepočujúcich v Bratislave

Kampaň je inšpirovaná nemým filmom z 20. rokov. Tento žáner je medzi Nepočujúcimi obľúbený pre herecký prejav pripomínajúci pantomímu a krátke zrozumiteľné titulky. Spot sa nakrúcal starou technológiou na 35 mm filmovú kameru s kľukou, ktorá umožňovala meniť rýchlosť snímania záberov. V kampani sa tak, ako minulý rok, objaví posunok „I love you“. Hoci posunkový jazyk nie je medzinárodný, tento znak poznajú Nepočujúci na celom svete a vyjadrujú ním lásku. Telekom ním označil aj svoje predajne s posunkujúcimi predajcami, aby Nepočujúci vedeli, kde sa s nimi dohovoria.

V kampani sa tak, ako minulý rok, objaví posunok „I love you“. Hoci posunkový jazyk nie je medzinárodný, tento znak poznajú Nepočujúci na celom svete a vyjadrujú ním lásku. Telekom ním označil aj svoje predajne s posunkujúcimi predajcami, aby Nepočujúci vedeli, kde sa s nimi dohovoria.

Kampaň bude prebiehať aj na Facebooku, kde si fanúšikovia môžu dať do svojej profilovej fotky symbol „I love you“ a súťažiť vo vytvorení vlastných titulkov k nemému filmu z reklamy.

V Deň Nepočujúcich v nedeľu 29. septembra Telekom zmení všetky svoje reklamy do štýlu nemého filmu, aby ich zatraktívnil aj pre Nepočujúcich.

Viac o Medzinárodnom týždni Nepočujúcich:

Medzinárodný týždeň Nepočujúcich oslavujú Nepočujúci na celom svete. Počas týchto dní chcú dať najavo, že sú plnohodnotnými členmi spoločnosti a majú jej čo ponúknuť. Ide najmä o ich nadanie v oblasti kultúry, či už je to tanec, divadlo alebo výtvarné umenie. Na Slovensku tvoria asi 1 % obyvateľstva. Niektorí ľudia sa ako Nepočujúci narodia, iní stratia sluch postupne alebo v dospelosti. Väčšina z nich má isté zvyšky sluchu, ktoré môžu v každodennom živote využiť. Nepočujúci majú svoju vlastnú kultúru, ktorá im umožňuje žiť síce odlišný, ale plnohodnotný život. 

Zdroj: Tlačová správa Telekom

Odpovedať

Vložte komentár prosím!
Zadajte svoje meno