Domov Novinky Telefónica zaznamenala 14% nárast zákazníckej bázy

Telefónica zaznamenala 14% nárast zákazníckej bázy

Zdielať

O2_LogoSpoločnosť Telefónica Slovakia dosiahla v troch kvartáloch 2013 výnosy vo výške 154,9 mil. €, čo oproti predchádzajúcemu roku predstavuje ich 9,4% nárast. K 30. septembru vzrástla zákaznícka báza spoločnosti medziročne o 14 % na 1,471 mil. O2 zároveň dosiahlo v mesiacoch január až september kladný prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA), ktorý oproti vlaňajšku vzrástol takmer o štvrtinu (24,2 %). 

 „Tretí štvrťrok pre nás znamená nielen posilnenie pozície na trhu súvisiaci s rastom všetkých prevádzkových a finančných ukazovateľov, ale tiež aj dôležitý míľnik v živote spoločnosti. Po prvýkrát sme zaznamenali väčšinový podiel zákazníkov fakturovaných služieb. Na tomto úspechu sa podieľa najmä neustále vylepšovanie O2 Paušálu, ktorý sme zvýhodňovali aj v septembri tým, že sme zákazníkom k paušálu automaticky pridali aj dáta,“uviedol Ramiro Lafarga Brollo, generálny riaditeľ spoločnosti Telefónica Slovakia.

Celkové výnosy spoločnosti v troch kvartáloch 2013 narástli medziročne o 9,4 % na 154,9 mil. €. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) predplatených služieb dosiahol v mesiacoch tretieho štvrťroka 2013 výšku 7,0 €, ARPU pri zákazníkoch platiacich na základe faktúry predstavoval 14,8 €.

CSI_graf_Q3_2013

K 30. septembru 2013 dosiahol počet aktívnych zákazníkov 1,471 mil. Oproti porovnateľnému obdobiu predchádzajúceho roka to predstavuje medziročný nárast o 14 %, pričom od začiatku roka 2013 zaznamenalo O2 čistý nárast zákazníckej bázy o vyše 117 tisíc. Za týmto nárastom stál 21% medziročný nárast zákazníkov fakturovaných služieb na takmer 740 tisíc, zatiaľ čo počet zákazníkov predplatených služieb vzrástol medziročne o vyše 7 % na takmer 732 tisíc.

Podiel zákazníkov fakturovaných služieb na celkovej zákazníckej báze spoločnosti stúpol medziročne o 3 percentuálne body na 50,3 %. Telefónica tak zaznamenala prvý krát vyšší podiel zákazníkov fakturovaných služieb ako zákazníkov s predplatenou kartou.

Od 1. januára 2013 do 30. septembra 2013 si zákazníci do siete O2 preniesli už takmer 88 tis. telefónnych čísel. Na základe prieskumu nezávislej agentúry IpsosTambor a spoločnosti Telefónica Slovakia dosiahlo O2 opäť najvyššiu úroveň spokojnosti zákazníkov spomedzi všetkých slovenských mobilných operátorov.

Zdroj: Tlačová správa O2

Odpovedať

Vložte komentár prosím!
Zadajte svoje meno