Domov Novinky NVIDIA prerába ovládač, z DirectX žmýka maximum

NVIDIA prerába ovládač, z DirectX žmýka maximum

Zdielať

nvidia-logo-32Na GDC 2014, NVIDIA ukázala, nový ovládač pre DirectX11, kde sa chystá ukázať AMD, že to ide aj bez Mantle. NVIDIA sa zlepšila účinnosť mnohých svojich grafických kariet v DirectX 11 titulov a plánuje vydať ovládač, ktorý zlepšuje výkonnosť výrazne, v niektorých situáciach údajne aj 10-tky percent.

V porovnaní s hrami, ktoré používajú Mantle (Star Swarm a Thief), nové ovládače NVIDIA vedia dať GeForce GTX 780 Ti poriadny boost a prekonať o pár percent R9 290x. V Star Swarm, R9 290X s Mantle stále poráža GTX 780 Ti. Avšak nie dlho, GTX 780 Ti skutočne predčilo R9 290x s novými ovládačmi. To isté platí aj pre Thief. S Mantle, R9 290X dosiahne asi 55 snímok za sekundu, zatiaľ čo GTX 780 Ti s ovládačmi R334 dostane 54 fps. S novými ovládačmi, NVIDIA sa ukazuje, že GTX 780 Ti je schopný zasiahnuť 59 fps, to je nárast iba s ovládačmi cez 9%.nVidia improvemets Dx11 II

Mantle už na prvých zverejnených slajdoch sľubovalo pri rovnakom framerate až deväťnásobok draw calls oproti DirectX. Práve draw calls sú jednou z čiastkových operácií, na ktorej NVIDIA dôkladne zapracovala (ďalšími sú CB-Set, SetIndexBuffer a SetVertexBuffer). Výkon v nich by mal byť oproti ovládačom 331. zhruba štvornásobný. V širšom spektre hier budú nárasty zrejme v poriadku jednotiek percent. NVIDIA sa zatiaľ do vlastného low-level API nehrnie, a aj toto je dôkaz. Na druhej strane sa isté špekulácie už objavili. Okrem toho pred pár týždňami sa velikáni – Intel, AMD a NVIDIA dohodli na širšom pretláčaní OpenGL, ktoré práve nemá hrdlo v Draw Calls.

nVidia improvemets Dx11

Zdroj: DigitalSM

Odpovedať

Vložte komentár prosím!
Zadajte svoje meno