Domov Novinky Ľudia sú online stále viac, bez ohľadu na čas a miesto

Ľudia sú online stále viac, bez ohľadu na čas a miesto

Zdielať

Internet 3Ericsson vo svojej správe poukazuje na to, že hranice medzi pracovným a osobným životom, ako aj medzi životom doma a vonku, sa stierajú. Je to najmä v spôsobe, akým spotrebitelia využívajú svoje mobilné zariadenia. Ľudia majú tendenciu sledovať svoje zariadenia a byť neustále online, bez ohľadu na čas a miesto, kde sa práve nachádzajú. Tento trend je zjavný vo všetkých 23 krajinách, kde Ericsson uskutočnil výskum. Viacero zariadení používajú aj ľudia, ktorí sa pripájajú len z jedného miesta.

Prieskum odhalil, že takýchto spotrebiteľov je asi pätina. Z tých, ktorí pravidelne komunikujú v troch rôznych lokalitách, viacero zariadení používa až 44%, teda takmer polovica. Ľudia trávia veľkú časť svojho času v interiéri – na jednu hodinu strávenú vonku pripadá sedem hodín strávených vnútri. Aj preto je interiér najčastejším miestom, kde sa pripájajú na internet. Činnosti, ako napríklad sledovanie televízie, videa, práca, štúdium alebo online nakupovanie, sa stále ešte vykonáva prevažne „vo vnútri“.

Štúdia dokazuje, že veľká časť používateľov na internete len „browsuje“, používa sociálne siete a instant messaging, len málo z nich online aj nakupuje či telefonuje. Napríklad 89% používateľov v Brazílii, Kanade a USA si väčšinou prehliada internetové stránky; v Argentíne a Uruguaji zase väčšina (83%) používateľov používa sociálne siete. 77% Dánov, Nemcov, Talianov, Rusov a Britov kontroluje e-maily na týždennej bázi a to na akomkoľvek zariadení.

Je zrejmé, že miesto, kde sa práve spotrebiteľ nachádza má len malý vplyv na jeho používateľské návyky vo vzťahu k digitálnym zariadeniam. To, čomu respondenti prikladajú vyššiu prioritu je používanie zariadení vtedy, keď potrebujú a spôsobom, ktorý vyhovuje ich momentálnym potrebám a požiadavkám.

Zdroj: Tlačová správa Ericsson

Odpovedať

Vložte komentár prosím!
Zadajte svoje meno