Domov Novinky Lenovo zverejňuje výsledky za druhý štvrťrok 2013

Lenovo zverejňuje výsledky za druhý štvrťrok 2013

Zdielať

Lenovo_Logo

Spoločnosť Lenovo Group dnes oznámila hospodárske výsledky za druhý fiškálny štvrťrok, uzavretý 30. septembra 2013, so štvrťročnými tržbami vo výške 9,8 miliardy USD, čo predstavuje medziročný nárast 13%.

Zisky za druhý štvrťrok vzrástli ešte rýchlejšie s medziročným nárastom príjmov pred zdanením o 30% na 265 miliónov USD, kým výnosy medziročne vzrástli o 36 % na 220 miliónov USD. Lenovo zverejnilo, že za tento štvrťrok predalo rekordných 29 miliónov zariadení, čo predstavuje približne štyri zariadenia za sekundu. Hnacím motorom týchto výsledkov nie je len silná globálna realizácia stratégie spoločnosti „Protect and Attack”, teda ochrany a upevňovania svojej pozície na trhu, ale aj jej portfólio inovatívnych produktov a rastúce tržby z viacerých druhov PC Plus produktov.

Silný výkon počítačov a inovatívne PC Plus produkty prinášajú nové príležitosti a poháňajú výsledky spoločnosti vpred

  • Rozšírená vedúca pozícia  tohto globálneho výrobcu počítačov za druhý štvrťrok s  podielom 17,7% na trhu
  • Tretí najväčší výrobca inteligentných zariadení „Smart Connected Device” pokrývajúci výrobu počítačov, smartfónov a tabletov
  • Lenovo predalo rekordných 29 miliónov jednotiek, čo predstavuje približne štyri zariadenia za sekundu
  • Zaznamenalo rekordnú výšku príjmov pred zdanením vo výške 265 miliónov USD, výnosy 220 miliónov USD a tržby vo výške 9,8 miliardy USD
  • Základné EPS s hodnotou 2,12 USD centa, t.j. 16,44 HK centa
  • Čisté peňažné rezervy dosahujú 2,6 miliardy USD (k 30. septembru 2013)

Už druhý štvrťrok je spoločnosť Lenovo najväčším svetovým predajcom počítačov (Zdroj: Gartnera a IDC údaje za tretí štvrťrok 2013) s doteraz najvyšším podielom na trhu za štvrťrok vo výške 17,7 % s medziročným nárastom o 2 body. Vynikajúce výsledky potvrdzuje vedúca pozícia spoločnosti na piatich zo siedmich PC trhov – ktoré pokrývajú štvrtinu svetovej populácie. PC dodávky spoločnosti za druhý fiškálny štvrťrok predstavovali 14,1 milióna jednotiek, vďaka čomu sa v rámci TOP 5 predajcov počítačov spoločnosť prejavila ako najrýchlejšie rastúca. Už po osemnásty raz bez prerušenia spoločnosť Lenovo prekonala konkurenciu v odvetví ako celku.

Spoločnosť neustále diverzifikuje predmet svojho podnikania a buduje si silné postavenie na trhu v ére PC Plus, a to prostredníctvom nadpriemerného výkonu svojich počítačov a mobilných zariadení, ako sú tablety a smartfóny. Kombinovaný predaj produktov pre domácnosť MIDH (Mobile Internet and Digital Home), ku ktorým patria smartfóny, smarttelevízory a väčšina tabletov, predstavoval 15 % celkových tržieb. V predchádzajúcom roku to bolo 8 % a pred dvomi rokmi len 4 %. Aj to je dôkazom, že spoločnosť neustále zvyšuje svoju ziskovosť.

V kombinovaných dodávkach počítačov a tabletov sa spoločnosť Lenovo umiestnila na druhom mieste a pôsobí ako tretí najväčší dodávateľ inteligentných zariadení „Smart Connected Devices”, vrátane počítačov, smartfónov a tabletov, s medziročným nárastom dodávok o 36 %. Kombinované dodávky smartfónov a tabletov predstihli dodávky počítačov, a to už druhý štvrťrok po sebe. Spoločnosť si udržala štvrtú priečku v rebríčku najväčších svetových dodávateľov smartfónov s výrazným medziročným nárastom dodávok až o 78 %. V samotnej Číne sa počet dodávok smartfónov naďalej zvyšuje, a to s medziročným nárastom o 64 %. Navyše, spoločnosti Lenovo sa podarilo dosiahnuť rekordný počet globálnych dodávok tabletov predstavujúci 2,3 milióna kusov so 4,2-násobným medziročným nárastom vedeným predajom mimo Číny. Tieto výsledky sú dôkazom jej rýchlej prebiehajúcej transformácie na PC Plus spoločnosť.

„Spoločnosť Lenovo si naďalej udržiava svoju vedúcu pozíciu medzi svetovými počítačovými spoločnosťami a, navyše, už tiež dosiahla štvrté miesto v svetovom rebríčku smartfónov a tabletov a neustále zaznamenáva rýchly rast v tomto odvetví. V tomto štvrťroku sme dosiahli rekordné tržby a rekordný zisk, čím sme výrazne posilnili ziskovosť spoločnosti,” vyhlásil Yang Yuanqing, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ (CEO) spoločnosti Lenovo. „Tento priemysel vidíme veľmi perspektívne. Vďaka posilneniu miestnych podnikov a zlepšeniu situácie na čínskom trhu sa počítačový trh opäť začína spamätávať. Predaj tabletov sa presúva do segmentov mainstreamových a dostupných zariadení, ako aj na novovznikajúce trhy. Tieto oblasti patria k silným stránkam spoločnosti Lenovo. Sme presvedčení, že dokážeme tieto príležitosti využiť a udržíme si tak silný rast aj naďalej.”

Hrubý zisk spoločnosti sa za druhý fiškálny štvrťrok medziročne zvýšil o 11 % na 27 miliárd USD, s hrubou maržou 12,9 %. Prevádzkový zisk medziročne stúpol o 38 % na 283 miliónov USD. Základné výnosy na akciu dosiahli v druhom štvrťroku 2,12 USD centa, t.j. 16,44 HK centa. K 30. septembru 2013 predstavovali čisté peňažné rezervy 2,6 miliardy USD. Predstavenstvo spoločnosti Lenovo oznámilo výšku predbežných dividend 6 HK centov za akciu.

Geografický prehľad

Lenovo v Číne dosiahlo v druhom fiškálnom štvrťroku 3,8 miliardy s medziročným nárastom o 1 %, čo predstavovalo 40 % celosvetových tržieb spoločnosti. Zvýšený rast tržieb spoločnosti Lenovo v Číne v značnej miere ovplyvnil úspech smartfónov a tabletov, ktoré spoločne dosiahli medziročný nárast o 45 %. Počas druhého štvrťroka si spoločnosť aj naďalej upevňovala svoje prvenstvo v tejto krajine a dosiahla tak najvyšší podiel na trhu v Číne vo výške 33,9 % s medziročným ziskom 0,2 bodu.

V ázijsko-tichomorskom regióne zaznamenala spoločnosť Lenovo za druhý štvrťrok tržby vo výške 1,5 miliardy USD, čo predstavovalo 15 % celosvetových tržieb spoločnosti, s medziročným nárastom o 1 %. Stabilná realizácia bola hnacím motorom výrazného nárastu predaja smartfónov a zlepšila tak ziskovosť v tomto regióne. Lenovo tu zaznamenalo rekordný nárast so 14,5 %-ným podielom na trhu, s medziročným nárastom o 0,1 bodu. Vďaka pretrvávajúcej vedúcej pozícii v Japonsku a prudkému rastu v Indii a Indonézii sme sa po prvý raz stali číslom 1 v oblasti užívateľských počítačov ázijsko-tichomorského regiónu s podielom na trhu vo výške 12,7 %. V tomto regióne sa nám tiež podarilo prekonať hranicu milióntej dodávky smartfónov a tabletov.

Tržby spoločnosti v regióne Európa/Stredný Východ/Afrika (EMEA) sa aj naďalej výrazne zvyšujú, a to s nárastom 26 % za druhý fiškálny štvrťrok dosahujú 2,3 miliardy USD, t.j. 23 % svetových tržieb spoločnosti.  Počas tohto štvrťroka dosiahli dodávky spoločnosti Lenovo v regióne EMEA rekordný podiel, a to 15 %, medziročne až 4,2 bodu. Spoločnosť Lenovo dosiahla v oblasti počítačov vedúcu pozíciu v 12 krajinách regiónu EMEA, čím posilnila svoje celkové druhé miesto na počítačovom trhu v tomto regióne.

Tržby v americkom regióne dosiahli za druhý fiškálny štvrťrok 2,2 miliardy USD s medziročným nárastom o 37 %, čo predstavovalo 22 svetových tržieb spoločnosti. PC objem v americkom regióne dosiahol medziročne 39%, vďaka čomu spoločnosť prekonala konkurenciu na trhu o 43 percentuálnych bodov. Americký región zaznamenal rekordný podiel na trhu vo výške 11,3 % s medziročným nárastom o 3,5 bodu. Bolo to po prvýkrát, čo sa spoločnosti Lenovo podarilo dosiahnuť dvojmiestny podiel na trhu v tomto regióne a takisto po prvýkrát v Spojených štátoch a Latinskej Amerike. So silnou realizáciou akvizície CCE a novej továrne v Brazílii, v krajine tretieho najväčšieho trhu s počítačmi na svete, sa spoločnosti podarilo dosiahnuť vedúcu pozíciu na trhu aj tu.

Prehľad produktov

Počas druhého fiškálneho štvrťroka mali najväčší podiel na celosvetových tržbách spoločnosti Lenovo notebook, ktoré pokryli 51% celkových tržieb spoločnosti. V rámci celého odvetvia sa dodávky notebookov medziročne znížili o 12 %. Napriek týmto nepriaznivým podmienkam dosiahol konsolidovaný predaj notebookov spoločnosti Lenovo na celosvetovom počítačovom trhu za druhý fiškálny štvrťrok 5,0 miliárd USD, s medziročným nárastom o 8 %. Spoločnosť získala 2,6 podielového bodu a dosiahla tak 18,5 %-ný podiel na trhu. Na veľtrhu spotrebnej elektroniky IFA, ktorý sa koná každý rok v Berlíne počas druhého štvrťroku, predstavila spoločnosť Lenovo nové modely radu ThinkPad podnikových notebookov, ThinkPad T440 a X240, ktoré sú o 20% tenšie ako ich predchodcovia s rovnakým názvom, a všetky majú dlhšiu výdrž batérie. Spoločnosť Lenovo tiež predstavila nové dvojrežimové notebook pre bežných užívateľov, 14- a 15- palcové notebooky Flex s možnosťou otočenia obrazovky o 300 stupňov do stojanového režimu, vďaka čomu je možné s nimi prirodzenejšie a pohodlnejšie pracovať.

Za druhý fiškálny štvrťrok dodávky stolových počítačov spoločnosti Lenovo celosvetovo medziročne vzrástli o 1 %, v porovnaní s ich poklesom v celkovom odvetví o 6 %. V dôsledku toho sa spoločnosti podarilo medziročne získať 1,3 podielového bodu a dosiahnuť tak podiel na trhu 16,5 %. Konsolidovaný predaj stolových počítačov spoločnosti sa v druhom štvrťroku medziročne znížil o 3 % na 2,7 miliardy USD, t.j. 28 % celkových tržieb spoločnosti. Počas druhého štvrťroku uzrelo svetlo sveta niekoľko nových Lenovo „all-in-one” počítačov, ktoré sú na čele priemyslu –servery ThinkCentre E93z, E73z a M73z – ktoré sa vyznačujú voliteľnými multidotykovými obrazovkami, vylepšenou správou káblov a novými spôsobmi uchytenia. Tie umožňujú reguláciu polohy, rotáciu a natočenie vrátane vodorovnej polohy optimalizovanej pre dotyk. V tomto štvrťroku spoločnosť ohlásila novú generáciu obľúbených “Tiny” ThinkCentre počítačov M93p, známych svojou veľkosťou. Ich šírka dosahuje veľkosť golfovej loptičky.

Konsolidovaný predaj produktov pre domácnosť Mobile Internet Digital Home (MIDH), vrátane smartfónov a tabletov, zaznamenal medziročný nárast o 106 % počas druhého fiškálneho štvrťroka na 1,5 miliardy, čo predstavovalo 15 % celkových tržieb spoločnosti počas tohto štvrťroka. V Číne sa dodávky smartfónov spoločnosti medziročne zvýšili o 64 % a Lenovo si tak udržalo pozíciu druhého najväčšieho dodávateľa smartfónov na tomto trhu. Na veľtrhu spotrebnej elektroniky IFA, ktorý sa každoročne koná v Berlíne počas druhého štvrťroka, spoločnosť Lenovo predstavila model Yoga 2 Pro, nástupcu pôvodného modelu Yoga otočného o 360 stupňov, ako aj model ThinkPad Yoga, a multirežimový konvertibilný tablet disponujúci funkciami zameranými na podnikateľov . Na tomto veľtrhu Lenovo ohúrilo užívateľov svojím novým smartfónom Vibe X, najnovším členom portfólia prémiových smartfónov, ako aj novým tabletom S5000, ktorý patrí k najtenším tabletom na trhu s hrúbkou len 7,9 mm.

Minulý týždeň, včas z hľadiska vianočných nákupov, spoločnosť Lenovo predstavila očakávaný multirežimový tablet Yoga s výdržou batérie až 18 hodín. Tento produkt patrí k najnovším krokom, ktoré spoločnosť vyvinula v snahe posilňovať svoju spotrebiteľskú značku. Partnerom spoločnosti je Ashton Kutcher – známy herec, ktorý investuje do technológií a ktorého na Twitteri sleduje 15 miliónov ľudí. Jeho úlohou je predvádzať tieto pokrokové technológie a inovácie. Posledná informácia na záver – spoločnosť Lenovo posilnila v auguste svoju značku otvorením druhého vlajkového obchodu  v Pekingu a v priebehu nasledujúcich rokov plánuje otvoriť viac takýchto obchodov.

Zdroj: Tlačová správa Lenovo

Odpovedať

Vložte komentár prosím!
Zadajte svoje meno