Domov Novinky Ericsson predpovedá budúcnosť médií

Ericsson predpovedá budúcnosť médií

Zdielať

ericsson_logoV roku 2020 bude na svete zhruba 9 miliárd ľudí, z ktorých viac ako 8 miliárd si bude platiť mobilné širokopásmové pripojenie. Až 1,5 miliardy domácností bude vybavených digitálnymi televízormi, čo bude znamenať, že analógové vysielanie sa do šiestich rokov stane prakticky históriou.

Podľa štúdie Ericssonu sa začne napĺňať vízia o zasieťovanej spoločnosti, ktorá sa bude opierať o 50 miliárd pripojených zariadení. Zhruba v pätnástich miliardách z nich bude možné spúšťať videá. Zariadenia budú spoliehať na mobilné IP siete a dátovému prenosu bude dominovať video.

To všetko je obraz novej éry sveta zábavy a konektivity, ktoré Ericsson predpovedá v rámci svojho projektu Media Vision 2020. Ten demonštruje víziu vývoja televízneho a mediálneho priemyslu v nasledujúcich šiestich rokoch. Podľa odhadov Ericssonu ročné zisky z televízneho priemyslu v roku 2020 dosiahnu 750 miliárd dolárov.

Projekt Media Vision 2020 je výsledkom viac než polročných výskumov, na ktorých sa podieľali stovky analytikov Ericssonu. Zahrňujú štatistické dáta, podrobné prieskumy a rozhovory s odborníkmi, spotrebiteľmi a ľuďmi z biznisu. Výsledné údaje sa v jednotlivých skúmaných krajinách líšia a to najmä v závislosti na rozvoji infraštruktúry alebo na hospodárskom vývoji. Na vyspelých trhoch, teda v západnej Európe a v USA predpovedá Ericsson tieto zásadné zmeny v oblasti mediálneho priemyslu:

  1. Vznik prepojenej spoločnosti – 15 miliárd zariadení s podporou videa bude prepojených cez rýchle mobilné siete, čo zmení spôsob sledovania televízie a distribúcie TV obsahu. Mobilný broadband bude základom a nevyhnutnosťou vo všetkých vyspelých regiónoch.
  2. Balíkové riešenia obsahu a služieb – Spotrebitelia budú aj naďalej uprednostňovať jednoduchosť a všetko na jednej faktúre. Potreba širokopásmového pripojenia však oddelí služby týkajúce sa mobilného pripojenia na internet a obsahu.
  3. Vysielanie cez internet bude všade – Všetci poskytovatelia TV služieb alebo vlastníci obsahu budú poskytovať služby vysielania cez internet (over the top). Je to jeden zo spôsobov ako sa priblížiť zákazníkom a ako rozšíriť existujúce vysielacie platformy.
  4. On-Demand služby sa dosiahnu úroveň dopytu po klasickom, lineárnom vysielaní – technológie urýchlia prebiehajúci posun spotrebiteľov smerom k pohodlnejšiemu využívaniu On-Demand služieb. Tie by mali dosiahnuť až 50 % podiel všetkých televíznych služieb.
  5. Noví účastníci prinesú nové investície a možnosti – Zrýchlenie širokopásmovej kapacity a zvyšujúci sa počet pripojených zariadení umožní vznik sociálneho ekosystému, ktorý sa môže stať agregátorom prémiových TV služieb.
  6. Príjmy trhu sa porastú na 750 miliárd dolárov – Oproti príjmom z roku 2013, keď dosiahli 530 miliárd, sa teda výrazne zvýšia. Tieto prostriedky si rozdelia vlastníci obsahu, vysielatelia, poskytovatelia TV služieb a sieťových pripojení.

Zdroj: Tlačová správa Ericsson

Odpovedať

Vložte komentár prosím!
Zadajte svoje meno