Domov Nezaradené Digitálny marketing: Cesta k úspechu sociálnych médií

Digitálny marketing: Cesta k úspechu sociálnych médií

Zdielať

Žijeme v digitálnej dobe, v ktorej je dôležitosť sociálnych médií, nech už sa to niekomu páči alebo nie, stále vyššia. Poďme si o tom povedať viac.

Digitálny marketing je naozaj veľmi dôležitým nástrojom úspechu v 21.storočí. Samozrejme, stále tu máme ľudí, ktorí nie sú zástancami sociálnych sietí, ktorí nechodia na Facebook, Snapchat alebo Instagram, prípadne vám povedia, že radšej žijú v skutočnom živote a ten, ktorý je virtuálny pre nich nemá nijaký význam. Okej, berieme. Verte či nie, aj tí najväčší marketingoví guru majú radi reálny a skutočný život, ale jednoducho si uvedomujú, že digitál otvára dvere. Dvere, o ktorých ľudia, ktorých spomíname niekoľko riadkov vyššie, ani nevedia, že existujú.

Poďme sa na to pozrieť prakticky. Zoberte si, že existujú dva produkty, ktorú sú porovnateľne kvalitné a ich využitie je pre spotrebiteľov na podobnej úrovni. Ale teraz si uvedomte, že jeden produkt má poriadnu digitálnu kampaň, vidíte ho na sociálnych sieťach a jeho tvorcovia pravidelne komunikujú so zákazníkmi všetkými dostupnými spôsobomi. A produkt číslo 2 je jednoducho dobrý, ale nikde o ňom nepočuť a má urobenú jednoduchú reklamu v tlačených médiách, maximálne v televízii. Áno, zrejme nemusíme hovoriť o tom, ktorý produkt bude následne úspešnejší.

Digitálny marketing je beh na dlhú trať, nie maratón. Môžeme to vidieť prakticky kdekoľvek. Napríklad hokejový klub Vegas Golden Knights vstúpil do NHL v roku 2017, pričom keby VGK nemali naozaj kvalitný digitálny marketing a tímy tvorcov na Facebooku a Instagrame, pravdepodobne by Golden Knights nezískali toľko priaznivcov ako sa im podarilo. Podobnou cestou teraz ide aj Seattle Kraken, ktorý sa do NHL dostane v roku 2021. Jednoducho, je potrebné byť v kontakte s fanúšikmi a ukazovať im kvalitu. Nielen naživo, ale prakticky nonstop.

To isté môžeme vidieť aj pri rôznych elektronických spotrebičoch, prípadne v hernom priemysle, pri streamovacích službách, kde môžete počúvať hudbu alebo pozerať filmy či seriály. Zamerajme sa napríklad službu Netflix, ktorá ponúka množstvo seriálov a filmov. Človek skutočne nemá reálnu šancu vidieť všetko kvalitné, čo táto služba ponúka, preto nadobudne pocit, že sa ju oplatí platiť, pretože má takpovediac nekonečný výber. Možno to znie komicky, ale je to reálna záležitosť, s pocitom sa marketéri hrajú naozaj často. Okrem toho, mesiac na Netflixe máte zadarmo, a teda každý má možnosť si 4 týždne vyskúšať nekonečné možnosti tejto streamovacej služby. Buď vás to chytí alebo nie. Štatistiky ale hovoria jasnou rečou, väčšinu to chytí. A to vedia aj tí, ktorí marketing pre Netflix riešia.

Lepší marketing, lepšie výsledky. Pričom pri marketingu je najdôležitejšie mať cieľ, inak to nepôjde. Ďalším príkladom sú online možnosti, napr. herný priemysel. Zobrať si môžeme Royal Vegas online casino, ktoré má prepracovaný marketing a zákazníci v ňom majú viacero možností, ako si zahrať, respektíve bonusy či výhody, ktoré môžu využiť. Popularita sa následne zvyšuje. Ľudia majú radi, keď cítia, že predajca, prípadne poskytovateľ služby dbá o to, aby sa im dostal maximálny zážitok a najvyššia kvalita. Každý sa rád cíti chcený. A toto je dôležité zistenie, ktoré si marketéri v rôznych odvetviach dokonale uvedomujú, zatiaľ čo väčšine ľudí to ani nenapadne. Ale na tom nie je nič zlé, je to koniec koncov druh biznus, ktorý je samozrejme veľmi úspešný.

A presne takto je to aj v iných odvetviach, ktoré spomíname. Ono, ako spomíname, keď máte dve rovnocenné služby, dva rovnocenné produkty a o jednom máte dostupné všetky informácie a zodpovedané o ňom všetky otázky a potom je tu ten druhý, o ktorom neviete prakticky nič, tak rozhodovanie v konečnom dôsledku vôbec nie je jednoduché. Digitálny marketing do určitej miery pracuje s ľudskou psychikou, pričom tí najlepší vedia, na čo sa sústrediť, aby vás to zaujalo. V istom ohľade sa jedná vyslovene o umenie. I keď, pravdou ostáva, odjakživa, že v jednoduchosti je krása a práve tie kampane, ktorých podstata je jednoduchá myšlienka, prípadne citát, bývajú zväčša najviac úspešné.

Odpovedať

Vložte komentár prosím!
Zadajte svoje meno