Domov Novinky Chatovacie aplikácie používa stále viac ľudí

Chatovacie aplikácie používa stále viac ľudí

Zdielať

Komunikácia nebola tak jednoduchá, ako dnes, keď máme všetky možnosti doslova na dosah ruky. Online médiá, aplikácie, komunikačné aplikácie a sociálne médiá. Všetci bojujú o svoje miesto na obrazovke smartfónov. Ale tiež bojujú o svoje miesto na trhu.

V posledných niekoľkých rokoch došlo globálne k rýchlemu poklesu virtuálneho životného cyklu mnohých špecializovaných mobilných aplikácií. Dôvod je jednoduchý. Existuje príliš veľa aplikácií pre množstvo špecializovaných funkcií, ktoré navyše často ponúkajú rovnaké služby. V reálnom živote je ale prakticky nemožné používať stovky alebo len desiatky aplikácií ich neustálym prepínaním. A práve to vytvorilo priestor pre nástup komunikačných aplikácií, ktoré sú na jednej platforme schopné ponúkať rôzne služby a kombinovať rôzne riešenia. Chatovacie aplikácie sú rýchlym a pohodlným komunikačným kanálom, ktorý ponúka oveľa viac než len posielanie textových správ a volania. Používatelia po celom svete s ich pomocou komunikujú so svojimi priateľmi a rodinou, ale aj so svojimi obľúbenými značkami a celebritami, objednávajú si jedlo, alebo si prezerajú výrobky firiem priamo zo svojej chatovacej aplikácie.

Všetci najväčší hráči na trhu (WhatsApp, Messenger a Viber) rýchlo prichádzajú s novými spôsobmi, ako prilákať používateľov, ponúknuť viac obsahu, vybudovať nové služby a speňažiť ich prostredníctvom svojej rozsiahlej používateľskej základne. Skutočnosť, že jednotlivci trávia viac času v chatovacích aplikáciách ako na sociálnych sieťach je zrejmá už od roku 2015. Už vtedy publikoval renomovaný časopis Business Insider skutočnosť, že počet používateľov štyroch najväčších chatovacích aplikácií na svete (WhatsApp, Messengera, WeChatu a Viber) prekonal najväčšie sociálne siete (Facebook, Twitter a Instagram). Aký je teda dôvod pre rastúcu obľubu chatovacích aplikácií? Na rozdiel od sociálnych sietí neprinášajú chatovacie aplikácie príbeh života. Ich cieľom je umožniť rýchlu a pohodlnú komunikáciu a vytvoriť prostredie, kde používatelia komunikujú s ľuďmi, projektmi alebo značkami, ktoré ich zaujímajú. Na rozdiel od sociálnych sietí, ktoré používateľa zahŕňajú rastúcim množstvom nezaujímavého obsahu, ponúkajú komunikačné aplikácie bezpečné prostredie pre komunikáciu, o ktorú majú používatelia naozaj záujem. A práve element súkromia zaiste hrá dôležitú v rastúcej obľube tohto spôsobu komunikácie.

Dve najväčšie komunikačné aplikácie na svete Messenger a WhatsApp patria do kontroverzného Facebooku, ktorý je stále častejšie napádaný pre zneužívanie osobných informácií svojich používateľov. Nasleduje Viber, ktorý je populárny v strednej a východnej Európe, na Blízkom východe, v juhovýchodnej Ázii a Afrike. Viber je pôvodne izraelská aplikácia, ktorú ale pod svoje krídla získala japonská finančná a e-commerce skupina Rakuten. Je taktiež partnerom mnohých popredných športových klubov po celom svete, z ktorých najznámejší je futbalový klub FC Barcelona. Viber propaguje dôraz súkromia používateľov, vrátane konverzácií a hovorov, ktoré v rámci tejto aplikácie prebiehajú šifrovane. Platformu po celom svete používa viac ako jedna miliarda ľudí, ktorí oceňujú možnosť komunikovať z jednej aplikácie a využívať priamo z nej rôzne ďalšie funkcie ako Booking, Giphy, Youtube, Games, Tunemoji, Getty a mnoho ďalších. Viber tiež používateľom ponúka možnosť komunikovať s ich obľúbenými celebritami, značkami alebo projektami. V blízkej budúcnosti tiež plánuje zahrnúť do aplikácie možnosť online nákupov, ktorá sa už testuje v USA.

Odpovedať

Vložte komentár prosím!
Zadajte svoje meno