Doménu kúpila hongkongská reklamná agentúra a generuje text cez AI.
TUAW bol neoficiálny Apple blog, ktorého činnosť sa ukončila v roku 2015 a stal sa súčasťou Engadget. Doména, na ktorej web fungoval, však bola nedávno kúpená reklamnou agentúrou so sídlom v Hong Kongu, ktorá očividne zneužila meno bývalého populárneho blogu a začala publikovať texty generované cez umelú inteligenciu. Takto vytvorené články nielenže nie sú označené ako generované AI, dokonca označujú „autorov“ článkov menami pôvodných pracovníkov blogu, ktorý so súčasnou zombie stránkou nemajú nič spoločné.
Po tom čo sa zneužívanie mien prevalilo, napríklad na sociálnej sieti Mastodon, zneužité mená boli z článkov odstránené, obsah generovaný počítačom však zostal. Autori sú však ďalej uvádzaní, tentokrát pod upravenými fiktívnymi menami s vymysleným popisom v krátkej biografii. Obsah nepíše žiadny živý človek a web nemá žiadnu redakciu, všetko generuje AI. Meno reklamnej spoločnosti, ktorá zakúpila doménu je Web Orange Limited, a okrem domény samotnej si nezakúpila práva na pôvodné články. Aj napriek tomu sa však články objavili s využitím webového archívu archive org, kde pôvodné články boli prepísané s použitím AI a následne zverejnené.
Na webe sú takto tisíce článkov z pôvodného webu popri generovaným novinkám. Zaujímavosťou je, že rovnaká spoločnosť pred pár rokmi kúpila doménu iLounge a oživila stránku s obsahom pochybnej kvality. Čo je však horšie, falošné články zombie webu sa zobrazujú medzi prvými vo vyhľadávači Google, priamo medzi legitímnymi webmi. Viaceré weby preto vydali varovanie, aby sa čitatelia súčasnému TUAW vyhli. Táto kauza je krásnym príkladom toho, keď pochybná korporácia zneužije zaužívanú značku na svoj prospech a propagáciu. Aj keď na web, resp. jeho vlastníka, budú v blízkej dobe podané žaloby so žiadosťou o zablokovanie webu, úspech je otázny.
Vlastník agentúry totiž takmer určite nie je z krajín ako EÚ alebo USA, a zrejme pochádza zo štátu, kde takýto obsah orgány veľmi neriešia. Obsah generovaný AI je už povinne označovaný na sociálnych sieťach ako TikTok a Instagram, a bolo by správne takúto povinnosť rozšíriť na všetky relevantné oblasti podnikania. Samotný Google vo svojom vyhľadávači nerozlišuje obsah generovaný AI, čím pomáha propagácii obsahu, napríklad videí, ktoré nemajú pôvod v realite. Umelá inteligencia tak môže, na čele s tzv. deepfakmi, negatívne ovplyvňovať verejnú mienku a môže zásadne ovplyvniť tak kľúčovú vec ako sú výsledky demokratických volieb.