Domov Periférie Recenzia: Connect IT Battle Keyboard CI-388

Recenzia: Connect IT Battle Keyboard CI-388

Veľa zákazníkov hľadá cenovo dostupnú a podsvietenú klávesnicu s multimediálnymi funkciami, často aj so slovenským rozložením kláves. Výrobca tento model zaraďuje medzi herné modely, ponúka dve farby podsvietenia s tromi intenzitami podsvietenia a makro funkcie.

Connect IT Battle Keyboard CI-388 01

Klávesnica zaujme už na prvý pohľad vďaka výstrednému dizajnu, ktorý nepoužíva štandardné obdĺžnikové hrany, výrobca pridal prehnuté dlhé hrany a rôzne výstupky na vrcholoch, v strede vrchnej časti klávesnice je aj symbol rádioaktivity. Pri používaní si možno zvoliť buď červené, alebo zelené podsvietenie, ktorého intenzitu reguluje používateľ v troch stupňoch.

Connect IT Battle Keyboard CI-388 02Connect IT Battle Keyboard CI-388 03

S dodávaným softvérom sa dá modifikovať funkcie vybraných kláves. Pod akýkoľvek funkčný kláves sa dá nastaviť spustenie makra, prepnutie herného režimu, či funkciu stlačenia klávesu. CI-388 podporuje až päť profilov nastavení klávesnice, ktoré optimalizuje používateľ podľa potrieb či požiadaviek hry. Tri režimy sa menia priamo na klávesnici, tiež im možno priradiť konkrétnu aplikáciu, takže sa po jej spustení automaticky načítajú.

Connect IT Battle Keyboard CI-388 04Connect IT Battle Keyboard CI-388 05

Jednotlivé klávesy sú vybavené gumovými membránami, takže i v zápale boja budú nehlučné. Hoci hráči uprednostňujú často mechanické klávesnice, na trhu je veľa aj takýchto membránových, herných klávesníc. Napriek tomu, že výrobca model zaraďuje ako „hernú“ klávesnicu, ide skôr o hernú klávesnicu pre sviatočných hráčov, pravidelní hráči by ju častým používaním museli vymeniť pomerne skoro, otázna je tiež životnosť kláves.

Connect IT Battle Keyboard CI-388 06Connect IT Battle Keyboard CI-388 07

Klávesnica je vhodná na časté písanie, poteší slovenské rozloženie kláves a tiež aj prítomnosť multimediálnych kláves. Pomocou kombinácie klávesovej skratky s „Fn“ možno upraviť hlasitosť, preskočiť skladbu, pustiť alebo zastaviť hudbu, alebo sa dá pomocou softvéru nastaviť funkcia na nastaviteľné klávesy G1 – G5. Počas testu sme si nastavili G1 na zvýšenie, G2 pre zníženie a G3 pre stlmenie hlasitosti, G4 a G5 na preskočenie skladieb.

Connect IT Battle Keyboard CI-388 08Connect IT Battle Keyboard CI-388 09

Oceňujeme jednoduché nastavenie funkcii v softvéri klávesnice, zaujímavý dizajn a tichú prevádzku. Za cenu okolo 25 eur je k dispozícii aj podsvietenie v dvoch farbách, 1,8 metrov dlhý kábel s pozláteným USB konektorom či slovenské rozloženie kláves. Pre ekologicky zmýšľajúcich je tiež výhodou automatické zhasnutie podsvietenia po piatich minútach nečinnosti kláves, čím sa šetrí elektrická energia. Dá sa klávesnici niečo vyčítať? Azda len málo prehľadný softvér, v ktorom sme sa dlhšie orientovali a tiež prehodené nastavenie v tomto softvéri – keď chceme aby bolo podsvietenie klávesnice zelené treba zvoliť „Red“ alebo opačne.

Parametre a špecifikácie:

Rozmery: 484×195×26 mm
Hmotnosť: 300 gramov